پایگاه اطلاع رسانی استانداری نوشت: استانداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کمیته‌ای از سوی استاندار تهران برای بررسی حادثه قرچک تشکیل شده و روز دوشنبه نتیجه آن اعلام می‌شود.

استانداری تهران در پی وقوع حادثه قرچک با ارائه توضیحاتی نسبت به این حادثه اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است: با توجه به انتشار اخباری مبنی بر ایجاد تنش در همایش قانونی تشکل های اصلاح طلب شهرستان قرچک و متعاقب ابلاغیه وزیر محترم کشور و رئیس شورای امنیت مبنی بر بررسی ابعاد حادثه و علل وقوع آن، کمیته‌ای از سوی استاندار محترم تهران به ریاست معاون سیاسی اجتماعی استانداری و با حضور مدیران کل حراست، امنیتی انتظامی، روابط عمومی و بارزسی و همچنین یک نفر عضو حقوقدان تشکیل شد.

از آنجا که همایش مذکور تمام فرآیندهای قانونی را طی کرده بود و طبق سیاست‌های عمومی دولت تدبیر و امید مبنی بر فعالیت آزادانه‌ی کلیه‌ی تشکل‌های شناسنامه‌دار اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدالی در چارچوب قانون، اما متأسفانه گروهی غیرقانونی و بدون مجوز به ممانعت از برگزاری این نشست روی آوردند و در هنگام ورود برخی مدعوین به ایجاد تنش پرداختند که با هوشیاری مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی، این همایش طبق برنامه به انجام رسید.

بدیهی است، کمیته مسبوق الذکر با تدقیق و ریشه‌یابی این حادثه، ضمن ارائه گزارش تا روز دوشنبه مورخ 2/9/94 نسبت به روشن شدن عوامل پیدا و پنهان آن اقدام خواهد کرد و مردم شریف را در جریان تمام زوایای مسأله قرار خواهد داد.

حسینعلی امیری هم در گفتگو با ایلنا در مورد اقدام غیر قانونی تندروها در قرچک در بهم زدن همایش اصلاح‌طلبان عنوان کرد: سیاست وزارت کشور این است که از تجمعات قانونی حمایت می‌کند و به‌ویژه در آستانه انتخابات حضور تشکل‌ها و احزاب شناسنامه‌دار را مبارک می‌داند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در حال حاضر استانداری با تکلیفی که وزیر کشور بر عهده آنها گذاشته٬ در حال پیگیری اتفاق است برای همین الان هرگونه پیش‌داوری در خصوص این حادثه زودهنگام است.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی لازم با نیروهای انتظامی برای این همایش به عمل آمده بود، گفت: وقتی برای یک همایش مجوزهای قانونی صادر می‌شود٬ همه تمهیدات لازم نیز در آن دیده خواهد شد و این هماهنگی‌ها برقرار شده بود. برای همین این مسئله هم در حال بررسی است که اگر فردی از وظایف خود سهل‌انگاری کرده در گزارش نهایی این مساله نیز قید شود.

 

 

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =