ایرنا نوشت: استاندار جدید سمنان تغییر استانداران را از اختیارات دولت دانست و گفت: استانداری ابزاری غیر ماندگار است اما امیدواریم کارهای ماندگاری در این مدت انجام دهیم.

محمد رضا خباز درباره اینکه برخی چنین اظهار می کنند که این تغییرات برای موضوع انتخابات است، افزود: باید گفت که رای مردم برای دولت حق الناس است و دولت تدبیر و امید همواره درصدد رعایت حق الناس بوده و خواهد بود .
وی ادامه داد: در روزی که دولت حکم بنده را صادر می کرد، همان لحظه آرزو کردم خداوند این ابزار غیر ماندگار که به عنوان استاندار به بنده محول شده است را وسیله کارهای ماندگار و دائمی قرار دهد.
استاندار جدید سمنان درباره برنامه های خود در این استان نیز اظهار داشت: مشکل آب استان از مهمترین موضوعاتی است که با توجه به پتانسیل بالایی که استان دارد باید مورد پیگیری قرار گیرد.
خباز اضافه کرد: اگر چه مشکل آب به دست استان نیست و نزولات آسمانی اثرگذار است اما با برنامه ریزی و تدبیر هم در مصرف و هم در تامین منابع آبی جدید باید قدم هایی برداشته شود .
وی یادآور شد: این استان به دلیل همسایگی از شرق با استان تهران می تواند تهران را به عنوان استان معین خود قرار دهد و از پتانسیل های آن استفاده کند، اگر چه در بخش صنعت مشکلات زیادی وجود دارد و اتفاقاتی که در دولت گذشته سبب بوجود آمدن آن شده و رکودی که به دولت ارث رسیده، در صنعت نیز تاثیر گذار است.
خباز افزود: در حال حاضر 50 الی 60 درصد شهرک های صنعتی کشور یا تعطیل و یا در حال تعطیل شدن هستند که راه اندازی این بخش، کار زمان بری است که باید مسئولان تلاش مضاعفی انجام دهند چرا که هزینه های زیادی برای راه اندازی این بخش ها شده و باید سرمایه کشور حفظ شود.
استاندار جدید سمنان ادامه داد: استان سمنان با توجه به قرارگرفتن در منطقه مناسب با راه اندازی راه آهن برقی 200 کیلومتری رفت و آمد به تهران در زمان کمتری صورت می گیرد و این تردد تاثیر گذار در موضوعات اقتصادی خواهد شد .
خباز با بیان اینکه این استان دارای مردم مهمان نواز و وفادار به نظام و انقلاب است، اضافه کرد: سمنان از پتانسیل بالای فضای گردشگری برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد .
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر داشتن نیروهای دانشگاهی خردمند سبب خواهد شد تا از این پتانسیل در بخشهای مختلف برای پیشبرد اهداف و توسعه استان مورد استفاده قرار گیرد .
استاندار جدید سمنان با بیان اینکه با حضور در استان اولویت های جدید طراحی خواهد شد، اظهار داشت: باید کارهایی را که در استان آغاز شده را با شتاب بیشتر و تمرکز بر کمبودها ادامه دهیم.

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =