رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: افرادی که بدون هدف وارد فضای مجازی می شوند و در این فضا وبگردی می کنند، نسبت به سایر افراد بیشتر دچار آسیب و تهدید می شوند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سرهنگ "محسن محمودي " اظهار داشت: بسياري از کاربران اينترنت، اطلاعي از روش هاي حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند و با نا آگاهي وارد فضاي مجازي مي شوند که اين کار زمينه را براي سوء استفاده هکرها و سارقان اطلاعات فراهم مي کند.

اين مقام انتظامي با اشاره به تبعات زيانباري که استفاده بي هدف از فضاي مجازي براي کاربران در پي دارد، افزود: براي پيشگيري از هر نوع اتفاق ناگوار، کاربران بايد قبل از استفاده از اينترنت با روش هاي درست استفاده از فضاي مجازي و چگونگي حفظ و حراست از اطلاعات موجود در آن آشنا شوند.

رئيس پليس فتا استان در پايان با بيان اينکه به شهروندان توصيه مي شود به هيچ عنوان بدون هدف و آگاهي و صرفا براي سرگرمي وارد اين فضا نشوند، خاطرنشان کرد: افرادي هستند که از نا آگاهي و بي اطلاعي کاربران سوء استفاده کرده و با به دست آوردن اطلاعات شخصي، شروع به اخاذي و کلاهبرداري کرده و علاوه بر هزينه هاي مالي، سبب هتک حرمت فرد و خانواده اش  مي شوند.

رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي در ادامه سخنان خود گفت: شماره تلفن هايي که در سيستم هاي رايانه اي خود داريم در حقيقت همانند امانتي هستند که بايد در نگهداري آنها حساس باشيم.

سرهنگ "محسن محمودي " اظهار داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني براينکه فردي با نفوذ در تبلت وي شماره تلفن هاي ذخيره شده در آن را برداشته است، مراتب در دستور کارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.

وي تصريح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکي مستندات فني جمع بندي و مشخص شد متهم با سوء استفاده از سهل انگاري شاکي در رعايت مسائل امنيتي داده هاي خود، اقدام به نفوذ و برداشتن ليست و شماره تلفن هاي موجود در سيستم وي نموده است.

اين مقام انتظامي افزود: متهم پس از به دست آوردن اين شماره ها اقدام به مزاحمت، نشر شماره تلفنها با نامهاي مختلف و برخي تخلفات نموده که بلافاصله متهم با اقدامات تخصصي، فني و پليسي شناسايي و با اخذ دستور قضايي به پليس فتا منتقل شد.

وي در ادامه بيان داشت: در بازجويي هاي به عمل آمده مشخص شد متهم به دليل عدم رعايت موارد امنيتي به سيستم شاکي نفوذ کرده بود.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: توصيه پليس فتا به شهروندان عزيز اين است که حتماً مسائل امنيتي را در سيستم هاي رايانه اي خود رعايت کنند تا اطلاعات آنان نشر پيدا نکند چراکه عدم رعايت اين اصول زمينه هاي نفوذ به سيستم هاي ما را فراهم مي کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =