واکنش استیون کینگ به موج اسلام هراسی به راه افتاده پس از حملات پاریس

استیون کینگ نویسنده سرشناس آمریکایی به موج نظرات اسلام‌هراسانه که مسلمان را برای حوادث پاریس شماتت می‌کند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از حوادث تروریستی گروه داعش در فرانسه که منجر به کشته شدن 129 فرد بی‌گناه در پاریس شد، بسیاری با اعلام این که افراط‌گراها نماینده اسلام نیستند، مردم به مدارا و اتحاد فراخواندند. اما در این میان گروه‌های راست افراطی در تضاد با آن‌ها مهاجرت، بحران آوارگان و مذهب را هدف حملات خود قرار دادند. برخی از این گروه‌ها یکشنبه در فرانسه دست به اعتراض زدند در حالی که شعارهایی با مضمون «مسلمان را بیرون کنید» سرداده بودند.

استیون کینگ در واکنش به این گروه‌های تندرو در توئیتر نوشت : «شماتت کردن همه مسلمان‌ها برای حوادث پاریس همانند این است که تمام مسیحیان را به دلیل کارهای یک گروه تندروی مسیحی مقصر بدانیم.»

توئیت نویسنده داستان‌های وحشتناک به سرعت و به تعداد زیاد بازنشر شد. یکی از کسانی که توئیت او را بازنشر کرد جی.کی رولینگ نویسنده سری داستان‌های «هری پاتر» بود.

کینگ پس از توئیت اول خود در جواب به برخی کاربران توئیتر از نوشته خود دفاع کرد. او در پاسخ به یک کاربر نوشت : «نکته این است که شما نمی‌توانید کارهای یک گروه کوچک را به باقی افراد تعمیم دهید.» او در توئیت دیگری نوشت : «اکثریت مسلمانان از داعش متنفرند.»

منبع : ایندیپندنت / 16 نوامبر

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    8 2
    «اکثریت مسلمانان از داعش متنفرند.».خدا حفظت کنه.دیگه اسلام هراسی به نقطه ی نهایی خودش رسیده فک نمیکردم کسی حمایت کنه از مسلمان ها.