رادیو فرهنگ رسانه برتر حوزه کتاب شد/ افتخاری: خانه‌نشین شده‌ام و خاطراتم را می‌نویسم

مهر نوشت: برگزیده شدن رادیو فرهنگ به عنوان شبکه رادیویی برگزیده کتاب و رسانه و حضور علیرضا افتخاری در برنامه «نیستان» دو خبر این شبکه رادیویی هستند.

مراسم معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره کتاب و رسانه برتر سه‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه در فرهنگسرای شفق عصر امروز با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد، مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب و اهالی رسانه برگزارشد .

در این مراسم رادیو فرهنگ با دو برنامه برگزیده « آینه جیبی» به تهیه كنندگی محسن حکیم معانی و « جهان ترجمه» به تهیه كنندگی مرتضی صداقتگو در بخش «گفتگوی رادیویی» حضور داشت.

برنامه «آینه جیبی» که به معرفی دستاوردهای فن آوری دیجیتال در حوزه کتاب و نشر اختصاص دارد هر روز ساعت ۲۰:۴۵ و برنامه «جهان ترجمه» نیز که بررسی ترجمه  کتاب از زبان فارسی به دیگر زبان ها می پردازد، پنج شنبه ها ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود.

افتخاری: خانه نشین شده ام و کتاب خاطراتم را می نویسم

علیرضا افتخاری در برنامه «نیستان» ۲۶ آبان رادیو فرهنگ گفت: این روزها خاطراتم با آهنگسازان و موسیقیدانان مختلف را می نویسم که در آن می توان برای هر کدام از آهنگسازان و شاعران، فضایی زیبا اختصاص داد مانند خاطراتم با قیصر امین پور اما جدای از این ها اکنون که باید به استودیوها بروم و بخوانم چون کاری نیست.

خوانندهٔ آلبوم «پادشاه فصل ها» افزود: ضبط آلبوم خسته کننده است، کاری نیست که در یک هفته بتوان آلبومی را ضبط و تصویب کرد؛ چراکه دست کم ۶ ماه طول می کشد تا قالب کار شکل بگیرد و تصویب شود. اما هنگام پخش می بینیم که دو روز بعد، افرادی آلبوم را به صورت کپی شده و با قیمتی بسیار نازل عرضه می کنند.

خوانندهٔ «نیلوفرانه» ادامه داد: آلبومی را که تازه یک هفته است منتشر شده، سر چهار راه ها عرضه می کنند. به همین سبب کاری که باید با اقبال رو به رو شود، با کم لطفی کسانی که این کارها را در حق موسیقی می کنند، قربانی می شود؛ زیرا بازده کار که از بین می رود، هیچ، بازتابش هم زیر سئوال می رود و جز دلشکنی برای ناشر، آهنگساز و خواننده چیزی نخواهد داشت.

برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ برنامه ای با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود. این برنامه ضمن معرفی و گفتگو با موسیقیدانان ، آهنگسازان و خوانندگان موسیقی ایرانی ، شنوندگان رادیو را از آخرین اخبار و تحولات موسیقی کشور مطلع می کند.

«نیستان» به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ پخش می شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    2 0
    اگرچه در بعد سیاست با تو متفاوت فکر می کنم ولی صدایت عالی است. در راه مردم باش و مردم همراه تو خواهند بود.