مهر نوشت: یک مقام مسئول با بیان اینکه امروز فروش سوخت تنها به دو شرکت هواپیمایی بدهکار به صورت اعتباری قطع شده است، هرگونه کمبود سوخت هواپیما در فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) را رد کرد.

محمدرضا مظلومی امروز در نشست خبری با رد توقف فروش سوخت به تمامی شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اخذ مصوبه از شورای عالی امنیت ملی و چند دستگاه نظارتی، تنها فروش اعتباری سوخت هوایی به دو شرکت هواپیمایی ایران ایر تور و آسمان را قطع کرد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در حال حاضر فروش اعتباری سوخت هوایی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های خارجی در حال انجام است، تصریح کرد: حدود دو ماه قبل نامه‌ای به تمامی شرکت‌های هواپیمایی بدهکار ارسال و از تمامی ایرلاین‌ها درخواست شد که ضمانتنامه‌های لازم را برای خرید سوخت اعتباری به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول این مدت تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی ضمانتنامه‌های خرید اعتباری سوخت را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه کرده‌اند، بیان کرد: در این بین شرکت هواپیمایی آسمان و ایران ایر تور از ارائه ضمانتنامه خودداری کرده‌اند.

وی، میزان بدهی شرکت هواپیمایی آسمان را ۲۶۵ میلیارد تومان و بدهی شرکت‌ هواپیمایی ایران ایر تور را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تا زمانی که این دو شرکت هواپیمایی ضمانتنامه‌های لازم را ارائه کنند، فروش سوخت به این دو ایرلاین به صورت نقدی انجام خواهد شد.

وی همچنین با رد هر گونه سوخت هوایی در فرودگاه‌های کشور، تاکید کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه محدودیتی برای عرضه سوخت هواپیمایی به شرکت‌های داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور وجود ندارد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در حال حاضر فروش سوخت به این دو شرکت هواپیمایی به صورت نقدی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در فرودگاه امام خمینی (ره) و دیگر فرودگاه‌های کشور امروز پرواز هیچ هواپیمایی به دلیل کمبود سوخت، متوقف نشده است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =