علی‌اکبری مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از کاهش 7.5 درصدی آمار کشته های تصادفات رانندگی در 6 ماهه نخست سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان در نشست خبری بمناسبت هفته گرامیداشت قربانیان سوانح رانندگی گفت :23 تا 29 آبان هر سال هفته گرامیداشت قربانیان حوادث جاده ای در جهان برگزار می شود که امسال با شعار "همه باهم ، تصادف کمتر ، خانواده شادتر" خواهد بود.

وی افزود : در 6 ماهه نخست سال 94 در حوادث رانندگی استان 236 نفر کشته و 5هزار و 635 نفر دچار مصدومیت شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.5 درصد کاهش در بخش کشته ها و 0.7 درصد در بخش مصدومین مواجه شدیم که امیدوارم با ادامه روند کاهشی شاهد کم تر شدن بیش از پیش این وضعیت باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تصریح کرد : در سال 93 حدود 18هزار نفر در تصادفات جاده ای کشور کشته شدند و تعداد مصدومان ده برابر آن بوده است. در این میان بازای هر فرد کشته شده مبلغ یک میلیارد تومان هزینه شده است .

علی اکبری ادامه داد : عامل انسانی مهم ترین عامل در بخش تصادفات است که باید با آموزش و فرهنگ سازی در کاهش این حوادث تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود 4578 دستگاه اتوبوس ، مینی بوس و خودروهای عمومی گفت : سن متوسط ناوگان کشوری در بخش اتوبوس ، مینی بوس و سواری پلاک عمومی بترتیب 10.8 ، 23 . 9 سال است که در استان ما بترتیب 9 ، 24.5 و 10 سال است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =