سومین نشست اعضای هیات امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیش از ظهر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: باید به گونه ای تدبیر اندیشیده شود تا قیمت بازی‌های رایانه‌ای خارجی ارزان‌تر از بازی‌ها و تولیدات داخلی نباشد تا از این طریق بازی‌های داخلی ادامه حیات یابند.

وی با اشاره به زمینه‌های حمایتی از بازی‌های رایانه‌ای داخلی ادامه داد: به طور کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره درباره هنر و شیوه‌های حمایتی از آن با مجموعه کسانی که بازار پول و سرمایه در اختیار دارند و همچنین با بسیاری از بانک‌ها نشست‌های کاری و مذاکراتی داشته است تا در حوزه فرهنگ و هنر با هدف ارتقای آن، سرمایه گذاری کنند.

جنتی افزود: بر این اساس بازی‌های رایانه‌ای نیز با تبیین توجیه اقتصادی می‌تواند جزء این سرمایه‌گذاری‌‌ها باشد که در این صورت کمک بسیار بزرگی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و تولیدکنندگان بازی‌های داخلی می‌شود.

وی در ادامه بر عملیاتی کردن برنامه‌های عملیاتی ارایه شده به صورت واقعی و راهبردی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد. در این نشست گزارشی از نقشه راه تدوین راهبردها و برنامه های عملیاتی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای ارایه شد.

از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست تحلیل سیستم کسب و کار، شناسایی مسایل و مشکلات صنعت، اهم نقاط ضعف در حوزه تولید، اهم نقاط ضعف در حوزه توزیع، نقاط ضعف در حوزه بازار مصرف کننده، نقاط ضعف در حوزه حمایت و اهم نقاط ضعف در حوزه آموزش و تحقیق و توسعه در بازی‌‌های رایانه‌ای بود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =