تسنیم نوشت: امروز نمایندگان شرکت‌های خودروساز به وزارت صنعت می روند تا تصمیم نهایی این وزارت‌خانه را در خصوص سقف فروش خودرو در طرح وام 25 میلیون تومانی جویا شوند.

از 18 آبان ماه طبق اعلام دولت و براساس توافق بانک مرکزی و وزارت صنعت پرداخت وام 25میلیون تومانی خودرو در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز آغاز شد.

در این طرح فروش، متقاضیان می‌توانند تا اردیبهشت سال 95 با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کنند و بخشی از بهای دستگاه را به‌صورت نقد و مابقی را حداکثر تا 250‌میلیون ریال (که بیش از 80درصد بهای آن نباشد) در قبال عرضه اسناد تجاری ( اقساط حداکثر 84 ماه با احتساب سالانه 16درصد به‌صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت نمایند. در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی و به بانک‌های عامل عرضه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری عرضه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ 16درصد خریداری و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.

در حال حاضر اجرای این طرح ششمین روز خود را پشت سر می گذارد و فروش شرکت‌های خودروساز هم از مرز 100 هزار دستگاه گذشته است. برخی مقامات مسئول معتقدند در این طرح فقط سقف فروش 100 هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و بانک مرکزی بیش از این رقم تعهدی را نمی پذیرد. در کنار این صحبت ها هنوز وزارت صنعت تصمیمی مبنی بر توقف فروش را به شرکت های خودروساز ابلاغ نکرده و آنها نیز مشغول فروش محصولات خود هستند.

قرار است صبح امروز نمایندگان شرکت‌های خودروساز به وزارت صنعت رفته و تصمیم نهایی این وزارت‌خانه را جویا شوند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نمایندگی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 1
    به نظر می رسد هنگامی صنایع خودرو به تعادل می رسند که؟ خروج سنواتی7یا 5 ساله خودرو از چرخه حیات یک الزام قانونی باشد؟هرگونه تغییر وتحول درمالکیت وخرید وفروش فقط توسط نمایندگی های خودرو صورت پذیرد؟پرداخت وام خریدخودرو مستمرومعین باشد؟سرمایه دلالان عرصه خودرو به صورت سهام دراختیارشرکت های خودروساز باشد خرید وفروش خودرو دست دوم یعنی چهاگر قابل اسقاط است فقط خریدار نماینگان خودرو ساز باشند واگر قابل استفاده باشد فقط جهت فروش از طریق سیستم های متمرکز خودرو ساز عملیاتی باشدواساسا" وجود دلالان وبازار های ثانویه خارج از چرخه فعالیت خودرو سازان یک بیراهه محض استبیائید برای چند دهه بعد طرحی نو دراندازیم وآشفتگی را از پیکر این صنعت بزدائیم
  • کمال A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    چی شد پس 6 ماهه 6 روزه شد؟؟؟