دولت دهم تنها 10 رایزن بازرگانی ایرانی خارج از کشور داشت

شمار رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور تا پایان فعالیت دولت دهم تعداد 10 رایزن بود در حالی که اکنون 17 رایزن بازرگانی در اقصی نقاط جهان فعالیت دارند و قرار است تا پایان آذرماه امسال شمار آنها به 25 رایزن برسد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق ایران، علی فاضلی در نشست تبیین استراتژی های تجارت بین الملل اصناف ایران با حضور بیش از 30 نفر از رایزنان بازرگانی، افزود: رایزنان بازرگانی به عنوان سفیران اقتصادی کشور محسوب می شوند و می توانند در بخش تولید و توزیع به ویژه ساماندهی نظام توزیع، اصناف را یاری کنند.

به گفته وی، در بخش توزیع، بیشتر فروشگاه های کوچک، متوسط و بزرگ در دست اصناف قرار دارد؛ ضمن آنکه حدود چهار درصد توزیع، در فروشگاه های زنجیره ای صورت می گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بررسی ها نشان می دهد 91 درصد بازرگانی داخلی در اختیار اصنافی قرار دارد که در مجموع حدود 24 میلیون نفر از جمعیت کشور را دربرمی گیرند.

فاضلی در این نشست که در سالن اجتماعات اتاق اصناف ایران برگزار شد، اضافه کرد: اکنون در بخش تولید و توزیع، شکاف عمیقی بین بنگاه های کوچک و بزرگ وجود دارد که ناشی از نبود استراتژی در این بخش است.

به اعتقاد رئیس اتاق اصناف ایران، نتیجه 36 سال دولتی بودن اقتصاد، مانع دستیابی به اهداف سند چشم انداز شد، بنابراین مسئولان باید تلاش کنند تا اقتصاد کشور در دست مردم قرار گیرد و آنها اداره آن را برعهده گیرند؛ همانند ترکیه و مالزی که به ترتیب 100 و 83 درصد اقتصاد شان مردمی است.

وی افزود: حدود 650 هزار صنوف تولیدی در سطح کشور فعالیت دارند که دو دهه است بهسازی و نوسازی نشده اند.

فاضلی، حرکت به سمت توسعه صادرات را نیازمند بهسازی و نوسازی ماشین آلات تولیدی دانست و گفت: رایزنان بازرگانی می توانند در این زمینه مسیر را برای بنگاه ها هموار سازند.

وی، خاطرنشان کرد: لازمه بهسازی و نوسازی خطوط تولید نیازمند ارتقاء سطح علمی است.

وی افزود: تعامل اتاق های اصناف، بازرگانی و تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور موجب شده تا حدودی در این مسیر حرکت مناسبی صورت گیرد.

شمار رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور تا پایان فعالیت دولت دهم تعداد 10 رایزن بود در حالی که اکنون 17 رایزن بازرگانی در اقصی نقاط جهان فعالیت دارند و قرار است تا پایان آذرماه امسال شمار آنها به 25 رایزن برسد.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =