مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان خبر داد: 42 پروژه گردشگری گیلان در صف انتظار دریافت تسهیلات از سوی بانکهای عامل قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ رضا علیزاده، به عملکرد این اداره کل در حوزه ایجاد اشتغال و وضعیت پروژه های سرمایه ای- گردشگری گیلان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با صندوق توسعه ملی و در چارچوب مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به گیلان، 12 پروژه برای دریافت تسهیلات از این صندوق به بانک‌های عامل معرفی گردید که بانکها بر طبق قرارداد منعقده ملزم به پرداخت آن شدند.
وی اظهار داشت: 42 طرح گردشگری نیز با قابلیت اشتغال 555 نفر در کمیته کارشناسی کارگروه اشتغال بررسی و تصویب شده که با اعطای 312 میلیارد و 700میلیون ریال آماده تکمیل و بهره برداریست.
این مسئول بر لزوم ساخت و تجهیز تاسیسات گردشگری متنوع به منظور ارائه خدمات مطلوب و مورد انتظار گردشگران در گیلان تاکید نمود و اذعان داشت:این 42 طرح شامل 6 هتل با تسهیلات موردنیاز 66 میلیارد و 500 میلیون ریال، 14مجتمع اقامتی و پذیرایی با تسهیلات مورد نیاز 153 میلیارد و 200میلیون ریال، 9 واحد پذیرایی بین راهی با تسهیلات مورد نیاز 44 میلیارد ریال ، 5هتل آپارتمان با تسهیلات مورد نیاز 10 میلیارد ریال، 2 اسکله گردشگری با تسهیلات مورد نیاز 31میلیارد ریال و 6دفتر خدمات مسافرتی با اعتبار موردنیاز 8میلیارد ریال می باشد که جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده است.
وی با مجموع بیان اینکه اشتغال مورد انتظار از اجرایی شدن این تعداد طرح‌ گردشگری 555 نفر پیش بینی شده، همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز را گامی در جهت افزایش نرخ اشتغال در استان دانست.
این مسئول تصریح نمود: همچنین 193واحد گردشگری گیلان متقاضی اخذ تسهیلات به مبلغ 1860میلیارد ریال در لیست انتظار تسهیلاتی این اداره کل قرار دارند که درصورت تامین منابع از سوی بانکها و بررسی موضوع در کارگروه اشتغال ، فضای سرمایه گذاری گیلان با 46 هتل، 55 مجتمع اقامتی، 22 مهمانپذیر و 70 واحد پذیرایی متحول می شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: درصورت موافقت دبیرخانه با درخواست تسهیلات این واحدها و آغاز به کار پروژه های مذکور، زمینه اشتغال 2هزار و 500 نفر فراهم می شود.
وی خاطرنشان نمود: با توجه به اینکه گیلان قطب بزرگ صنایع دستی در کشور است و آثار فاخر سنتی آن در حوزه صنایع دستی مورد استقبال هنردوستان سراسر دنیاست، در زمینه بسط و گسترش فعالیت تولیدکنندگان صنایع دستی 300طرح اشتغال‌زایی در بخش مشاغل خانگی به بانک ملی و رفاه معرفی گردید.
این مسئول با اشاره به معرفی قریب به200 طرح صنایع دستی به صندوق کار آفرینی امید افزود: این تعداد طرح‌ جهت دریافت وام پشتیبان به این صندوق معرفی شده است.
علیزاده، اعتبار و منابع موجود در بانک‌ها برای اجرای طرح های گردشگری را اندک دانست و افزود: بانکها نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی منطقه ایفا می نمایند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ، پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری بدون حضور و حمایت بانک ها را امری غیر ممکن خواند و گفت: حمایت از سرمایه گذار در واقع تلاش برای آبادانی ایران اسلامیست

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =