دبیر شورای عالی امنیت ملی سئوال خبرنگاری که آیا جمع آوری سانتریفیوژها در فردو متوقف شده را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر شورای عالی امنیت ملی در نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران حاضر شد. خبرنگاری از او پرسید آیا درست است که پس از یک تذکر، جمع آوری سانتریفیوژها در فردو متوقف شده است؟ شمخانی جواب داد: همین طور است.

خبرنگار دوباره پرسید: آیا جمع آوری سانتریفیوژها در نطنز نیز متوقف شده؟ که شمخانی با لحنی طنز جواب داد: شما به جغرافیا چه کار دارید؟

او همچنین درباره بازداشت برخی از خبرنگاران گفت: این موضوع در حال پیگیری است. به نظر می رسد برخی از همکاران شما در خبرگزاری‌ها در گردابی گرفتار شده بودند که نتیجه خوبی نداشت و این کار باعث شد تا از آنها حفاظت شود.
خبرنگاری از او پرسید: چطور می توان با بازداشت از خبرنگاران محافظت کرد؟ شمخانی جواب داد: باید جلوی فرورفتن بیشتر این اشخاص در گرداب گرفته می شد که عاقبت خوبی برای آنها نداشت. به گفته وي شوراي عالي امنيت ملي به اين موضوع ورود پيدا کرده است.

شمخانی درباره اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا در خصوص حضور زمینی ایران در سوریه گفت: فکر می کنم وزیر دفاع آمریکا این حرف را اینطور نزده. قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت نظامی نیست که با نیروی زمینی حاضر شود. قدرت ما، در ارتباط، همبستگی و توجه به خواسته های مردم سوریه است، نه اینکه با تشکیلات نیروی زمینی بخواهیم نفوذ کنیم. مردم منطقه از استبداد و استکبار و تروریسم خسته شده است و این خون شهید همدانی است که باعث این همبستگی شده است.
او همچنین درباره راه‌های جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشور هم گفت: آمریکا سعی می کند در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه ایران را شناسایی کند. موضوع نفوذ یک موضوع ترکیبی و دارای ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

27۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =