معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز: ریشه‌کنی بی‌سوادی در ارتقای فرهنگ عمومی موثر است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی در ارتقای فرهنگ عمومی و بازگشت بزهکاران به جامعه بسیار موثر است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، محرمعلی الهویی اظهار داشت: تحقیقات نشان داده که بیشتر معتادان و بزهکاران از جمع تارکین تحصیل هستند و ما با اجرای طرح سوادآموزی در ایجاد امنیت فرهنگی و آماده‌سازی آنان برای ورود به جامعه موثر خواهیم بود.
وی افزود: سوادآموزی در نظام جمهوری اسلامی منبعث از جهان بینی اسلامی و سنت رسول خدا و قرآن کریم است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز ادامه داد: بر اساس این پیشینه ضروری است با عزم جدی درون و برون سازمانی به آموزش سواد و مهارت‌های زندگی و اجتماعی و حقوق شهروندی در کنار آن بپردازیم.
الهویی افزود: حق تحصیل و آموزش به رنگ، نژاد، ملیت خاص معطوف نیست و در این عرصه مددجویان اتباع نیز می‌توانند از نعمت سواد بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اهمیت سوادآموزی در زندان تصریح کرد: بین آموزش سواد و بهره‌مند شدن از مضامین آن و کاهش بزه و آسیب‌های اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد که پرداختن به آن ثمره یک زیستن متعادل و دور از تنش و آسیب را به ارمغان می‌آورد.
الهویی اظهار کرد: تسهیل و تسریع سازی در آموزش مددجویان از اصولی است که بدون فوت وقت باید با مشارکت مسئولان زندان‌ها صورت گیرد زیرا بعضاً زمان حضور و مدت اجرای حکم زندانیان این فرصت را از ما خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =