وزیر امور خارجه مصر بر پایبندی کشورش به حمایت از آرمان مردم فلسطین تاکید کرد .

واحد مرکزی خبر نوشت: احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر روز یکشنبه اعلام کرد سامح شکری در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت :« قاهره خود را به حمایت از آرمان ملت فلسطین ، دفاع از حقوق مردم فلسطین در همه نهاد ها و سازمان های بین المللی و رایزنی با کشورهای منطقه و جهان برای حل مسئله فلسطین ملزم می داند ».
ابو زید افزود عباس و شکری دیشب در قاهره تازه ترین تحولات اراضی اشغالی فلسطین ، تلاش های کشورهای عربی ، و هماهنگی مواضع مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در ریاض را بررسی کردند .
نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای عربی و آمریکایی جنوبی فردا در قاهره برگزارمی شود .
به گزارش خبرگزاری معا از قاهره ، احمد ابو زید افزود محمود عباس در این دیدار اوضاع امنیتی و انسانی در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی را به اطلاع سامح شکری رساند .
عباس از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت خود در اعمال فشار بر اسرائیل با هدف اجرای مفاد توافقنامه هایی که میان رام الله و تل آویو به امضا رسید ، لزوم توقف توسعه شهرک سازی و حمایت از مردم فلسطین عمل کند.
محمود عباس امروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دربار ه آخرین تحولات در اراضی فلسطین و راههای پایان دادن به حملات و جنایت های اسرائیل گفتگو می کند.
308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =