مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی درحالی بر سر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی توافق کردند که این موضوع تا کنون توسط شورای پول و اعتبار به تصویب نرسیده است.

بانک های دولتی و خصوصی در نخستین روز هفته جاری بر سر کاهش نرخ سود بانکی از اول آذر ماه توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی در شرایطی چنین تصمیمی را اتخاذ کردند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان کاهش یکباره سود سپرده بانکی در شرایط کنونی می تواند منجر به خروج سپرده های بانکی شود.

از سوی دیگر برخی کارشناسان این موضوع را با توجه به کاهش تورم امری طبیعی و درست تلقی می کنند که اقتصاد ایران باید آن را بپذیرد و به مرحله اجرا در آورد. 

شما کاربران خبرگزاری خبرآنلاین می توانید با درج نظر در انتهای این خبر نظرات خود را درباره میزان سود سپرده بانکی مطرح کنید. 

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 98
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان RO ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    وای به حال مستاجر جماعت....کرایه ها زیاد میشه
    • ولی غلامی A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      من پولم رو همیشه میزاشتم بانک سود 19 روزشمار میگرفتم اما یکی از دوستان گفتش پول داری بیا تو کارای من سرمایه گذاری کن ، اولش دو دل بودم اما راضی ام الان 15م دادم کارش تموم شدش 17م بهم داد اگه بانک مونده بود نهایتش 500ت سودش بود اما دوستم 2م بهم داد
    • محمد A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
      12 1
      همین الان بانک های بوق و بوق 22 درصد میدن برا من بیکار خیلیم خوبه خدا خیرشون بده منو ببرن سر کار سود و بکنن صفر ولا بخدا
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    406 8
    در دولت قبل كه سودها كاهش يافت، چه شد؟ دسترسي يك عده از دوستان به وامهاي كم بهره بيشتر شد و مردم عادي متضرر شدند
  • نويد A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    نه نبايد كم بشه اينجوري دوباره تورم وحشتناكي خواهيم داشت ...
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    با کاهش نرخ سود بانکی سپرده گذاران، سپرده های خود را برداشت می کنند و یا در کارهای دیگر سرمایه گذاری می کنند یا بدست کسانی می دهند که سود بیشری می دهند و زمینه برای کلاهبرداری هم بیشتر میشود.
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      78 12
      کار بهتری سراغ داری که از 18درصد سود مطمئن بانک بهتر باشه؟ تازه همین الان هم میشه رفت 20درصد باز کرد
  • محسن A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    برای امثال من، که چهار قرون ارث و میراث رو جمع کردیم و گذاشتیم تو بانک و با سودش کمبود حقوق رو جبران میکنیم، کم شدن سود بانکی چیزی در حد فاجعه است.
  • بهراد قره اوغلان RO ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    من با مدرک کارشناسی ارشد هیچ کاری پیدا نکردم .برای همین مقداری پول را در بانک سپرده گذاری کردم و با سودی که از بانک میگیرم امرار معاش میکنم.حالا اگر دوباره بخواهند این سود را کمتر از این هم بکنند زندگی من از این هم سخت تر میگذرد.
    • سمانه IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      14 1
      مشکل شما چیز دیگری است گذران زندگی با سود بانکی برای یک جوان تحصیلکرده فاجعه است فاجعه
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    72 15
    خیر
  • ×رضا زاده× A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    کاهش سود بانکی بدون رشد اقتصادی فقط باعث سوق دادن سرمایه ها به سمت دلالی دلار سکه ماشین مسکن میشود و دوباره همان اتفاقی که در دولت قبل رخ داد...
  • بهراد قره اوغلان RO ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    من با مدرک کارشناسی ارشد هیچ کاری پیدا نکردم .برای همین مقداری پول را در بانک سپرده گذاری کردم و با سودی که از بانک میگیرم امرار معاش میکنم.حالا اگر دوباره بخواهند این سود را کمتر از این هم بکنند زندگی من از این هم سخت تر میگذرد.
    • تولید کننده A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      3 12
      عزیز دل. برا همین باید سود کم بشه تا مردم به جای اینکه خیلی راحت تو خونه بشینن و سود بالای بیست درصد بگیرن پولشون رو وارد کسب و کار کنن. اگه بنا باشه همه پولشون رو بزارن تو بانک و سود بگیرن انگیزه ای برا کسب و کار نمیمونه
  • علی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    إِنَّهُ لَو كانَ الرِّبا حَلالاً لَتَرَكَ النّاسُ التِّجاراتِ وَ ما يَحْتاجونَ إِلَيْهِ فَحَرَّمَ اللّه الرِّبا لِيَفِرَّ النّاسُ مِنَ الْحَرامِ إلَى الْحَلالِ وَ إِلَى التِّجاراتِ وَ إِلَى الْبَيْعِ و َالشِّراءِ فَيَبْقى ذلِكَ بَيْنَهُمْ فِى الْقَرْضِ؛ براستى، اگر ربا حلال بود، مردم تجارت و تلاش براى معاش را رها مى كردند. به همين دليل خداوند ربا را حرام كرد تا مردم از حرام به حلال و تجارت و خريد و فروش رو بياورند و به يكديگر قرض بدهند. من لايحضره الفقيه ج 3، ص 567، ح 4937
    • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      7 0
      در کشوری که ارزش پولی که مردم باهاش داد و ستد میکنند هر لحظه تغییر میکند تعریف این سود ها به عنوان ربا کار سختیست. ده میلیون داشته باشی و ایجاد کار باهاش سخت باشه و ایضا تا سال دیگه ده میلیونت ارزشش کمتر بشه راهی جز سپرده گذاری نخواهی داشت.
    • بی نام DE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      106 8
      خب بانک ها دارند به جای ما زحمت می کشند. ما بیایم توی خیابون دنبال دلال بازی فقط خیابون ها رو آلوده می کنیم. وقتی تولید نیست با بول فقط می شه دلال بازی کرد.
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    217 2
    كى به نظر ما اهميت ميده؟ رييساى بانكها يا رييساى رييساى بانكها؟
  • نادر RO ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    بابا به خدا این رکود ناشی از گرونیه شما به جای سود سپرده دلار رو بیارید پایین ببینید چطوری از رکود خارج میشید
  • پریسا RO ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    اصلا موافق نیستم
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    115 6
    22
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    102 6
    22/
  • آزاد A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    سود سپرده کوتاه مدت حداقل به اندازه نرخ واقعی تورم
  • فرید EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    5 7
    مامردم ایران عادت کرده ایم به تنبلی .سود بانکی باید یک درصد باشد تا هرکسی فکرش را به کاری بیاندازد و کاری کند خیلی ها را میشناسم زمین خانه کارخانه و...فروختند و داخل بانک گذاشتند و فقط سود میگیرند تاجرها وکاسب انی را میشناسم که همین کار را میکنند و دیگر کاری نمیکنند .هیچ اتفاقی نمی افتد نه دلار گرون میشود ونه خانه ونه چیز دیگر اگر با دنیا تعامل داشته باشیم .
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    6 1
    منطقی اینه همون بیست درصد بمونه
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    5 درصد اوردن قیمت دلار 20000 ریال
  • خوشبخت ایرانی A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    12 1
    سلام با این کار، آقایان می خواهند جیب مردم را خالی تر از همیشه کنند. با مبلغ 50میلیون یا 100میلیون سرمایه، تو مملکت مگر می شود چه کار درآمدزایی انجام داد که می گویند کاهش سود باعث رونق تولید می شود؟ سالمندان و بازنشستگان را در نظر بگیرید که توان کار ندارند، آنها با کاهش سود، بیش از دیگران متضرر می شوند چون توان هیچگونه کاری را ندارند.
  • بی نام DE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    24
  • مهدی RO ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    به نظر من باید کمتر از تورم باشه مثلا 10 درصد
  • دنیا دیده IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    سود سپرده 5 درصد سود تسهیلات 12 درصد
  • امیر DE ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    151 9
    2درصد بالای نرخ تورم واقعی
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2.5 درصد . مثل همه دنیا
    • ایرانی A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      10 0
      آخه درآمدمردم با اونجا یکی هست؟اونجااینقدتورم وجود داره؟اونجابیکاری مثل اینجاست؟اونجاخودروپراید20میلیونه؟آره اگه همه اینا مثل اونجانان قبض ها اینقدره قیمتش؟بنزین چطور؟بنزین درعربستان400تومنه لیتری جهت اطلاع
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      145 1
      نه که همه چیزمان مثل دنیاست پس لابد نرخ بهره هم باید جهانی بشه
    • اصغر IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
      10 1
      عزیز 2.5 درصد دنیا به صورت ماهانه حساب میشه نه سالانه
  • بی نام RO ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    174 7
    سیستم بانکی فقط وفقط به فکر منافع ومصلحت خودشان هستند وکسی به فکر سپرده گذار نیست
  • نيما A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    دولت بايد بگذارد تا بازار نرخ واقعي سود بانكي را به مرور زمان تعيين كند و دخالت دولت فقط باعث دور زدن آن توسط بانكها با روشهاي مختلف خواهد شد كما اينكه الان كه سود يكساله 20 در صد تعيين شده بانكها به صراحت روز شمار بالاي 22 و بعضا" 24 در صد مي دهند .
  • کمال A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    5 1
    خنده دار است موش به سوراخ نمیرود جارو به دنب ان میبندند رکود تورمی را نتوانستند حل کنند حال با ایجاد تورم قصد دارند رکود را حل کنند
  • جانباز A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 1
    کاهش سود سپرده مساوی با خروج نقدینگی از بانکها و تشدید دلالی ملک و سفته بازی دلار و طلا و ناتوانی بانکها در حمایت از سرمایگذاری صنعتی و تولیدی و اشتغال زایی نرخ باید ۲۲ پایین نیاد
  • مهدی A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    کوتاه مدت 9 سه ماهه 12 شش ماهه 14 نه ماهه 17 یکساله 20 یا 19
  • شهبازي IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    3 0
    واي به حال ما كارگرا ...ديگه بايد كاسه گدايي دستمون بگيريم
  • محسن A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    5 0
    کاهش سود بانکی بیشتر به سود بانکهاست چون وامهایی را که با اعتبار پول سپرده کذاران با بهره زیاد به وام گیرندگان پرداخت کرده اند حالا با بهره کمتر به سپرده گذاران خواهند پرداخت و ضمنا ایکاش تمام این حرکات دولت از جمله وام کالای خانه و وام خودرو و کاهش نرخ بهره به بعد از تحریمها و در یک شرایط مطلوب اقتصادی انجام میشد ریرا تا کنون دولت آقای روحانی بجز خدماتی که در حوزه بهداشت و سلامت کرده هیچگونه اقدام اقتصادی دیگری نکرده که قابل ذکر باشد و در این مدت بیست و هشت ماه همه اش از رفع تحریمها و اشتغال حرف زده که تا کنون هم هیچ گونه اثری در اقتصاد مشاهد نگردیده و قرار است دو ماه دیگر تحریمها رفع شوند پس بهتر آن بود این اقدام را نیز به بعد از تحریمها موکول میکرد .
  • نادر RO ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    10 1
    سود باید همون 24 درصد باشه
  • ali A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    6 0
    این خانه از پای بست ویران است ...پایین آوردن سود بانکی بخدا شق القمر نمی کند و قتی بازار مسکن بورس طلا و... ماندد بید لرزان است باید منتظر چه اتفاق تازه ای بیافتیم؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 1
    تورم 5 درصد.
  • ناشناس A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    97 5
    نه نباید کم بشه وای به حال مستاجرها
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    33 11
    بهتر است قوانین بانکی کشورهای دیگر به عنوان مثال کانادا مطالعه نمایید تا متوجه سود نیم درصد شوید. البته قوانین خرید و فروش خانه و شغل و بیکاری و بیمه نیز مطالعه کنید باید از این قوانین بهره برد نه دست یه عده ای خاص باشه
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    85 7
    من که موافق نیستم، با پول کمی که پس انداز کردم و سپرده گذاری کردم و با سودی که می گیرم امورات زندگيمو می گذرونم، چرا همه جا به ضرر مردم باید کار بشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    87 2
    آیا سود وام هم کم خواهد شد مثلا من وام ۲۷ درصدی گرفتم گذاشتم بانک با سود ۲۴ درصدی حالا اگه مثلا ۲۴ بشه ۲۰ بقیه قسط های من با ۲۴ محاسبه میشه؟ یا سود وام سرجاشه فقط جیب ما خالی تر میشه
  • محسن A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 0
    این بقیه پیام منه چون در یک صفحه جا نمی شد/دولت همه اش به فکر صنایع مورد نظر خودش است نه بفکر تولید در کل جامعه ما کشت سیب زمینی داریم محصول ما را در مزرعه کیلویی 200 تومان هم نمی خرند اصلا چیدن آن صرف نمی کند مزد کارگرش هم در نمیاد چه رسد به هزینه های تولیدمان حالا اگر دولت راست میگه یه فکری هم بحال ضرر ما بکنه/ چرامگر خودروسازان خونشان از ما رنگین تره. تازه آنها به آلودگی هوا هم کمک میکنند در حالی که ما غذای جامعه را تامین میکنیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 3
    مثل کشورهای توسعه یافته
  • محمود IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 0
    2 الی 3 کمتر از سود تسهیلات میدانید سود تسهیلات چقدر است چواب : 26 الی 27 مدارک قابل ارائه است پس اول سود تسهیلات را مشخص کنند سپس سود سپرده را . با تشکر
  • فراز A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 0
    وقتی ارزش پولمون پایینه خوب طبیعتا سود بانکی هم باید بالا باشه
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 2
    5درصد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    3 1
    ۲۳.۵
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    5 0
    24
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    61 5
    تا وقتی دولت در اقتصاد دخالت کنه، وضعیت اقتصاد ما درست نمیشه، اقتصاد یعنی عرضه و تقاضا و همین عامل هم می تونه نرخ سود رو مشخص کنه، تا کی باید نرخ سود دستوری تعیین بشه؟ کجای دنیا میگن از فردا نرخ سود اینقدر؟ میان و از طریق ابزارهای پولی سیاستگزاری می کنن، از چی بگم....
  • شمالی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    101 3
    سوال اینجاست زمانی که نرخ تورم بالای 30 درصد بود چرا نرخ سود سپرده به همان نسبت افرایش نیافت ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 5
    13درصدتا15درصد خوبه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 5
    منفي نيم درصد
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 4
    1درصد
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 3
    15
  • شایان A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    8 1
    من با این سپرده گذاری زندگی را اداره میکنم چرا در این وسط مردم همیشه باید قربانی بشند سود همان 24 با این توام باید باشه
  • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 0
    40
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 0
    100 درصد هم کمه
  • حاتم IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    6 0
    بااين تورم بيست وشش درصد
  • بی نام CA ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 4
    10 درصد مردم بايد ياد بگيرند كار كنند و سومايه رو به گردش بندازند
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    24
  • عليرضا مجد IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    2 0
    22
  • بی نام RO ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    6 1
    ٣٠٪‏
  • رضا A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    11 4
    من معتقدم که نرخ سود بانکی نه تنها کاش که باید افزایش هم پیدا کند والا همه مردم پول هایشان را از بانک بیرون می کشند و این باعث میشه تا دوباره بازار دلالی طلا و ارز رونق بگیره و از طرف دیگه اجاره خانه ها به صورت سرسام آور بالا بره
  • بی نام US ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    7 1
    سود بانکی نباید کم شود. در صورت کم شدن با خارج شدن سپرده ها از بانک باعث برشکستگی خود بانکها میشود
  • sisi IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 0
    سود بانك حداقل بايد اندازه تورم واقعي اقتصاد كشور باشه نه آمارهاي بيخودي...
  • مجید IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    7 1
    24
  • محمود IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    4 6
    همین 18 هم زیاد هست....الان باید 15 میکردن امیدوارم روزی برسه که از 2 درصد هم بیشتر نشه بهره وام ها هم همینقد پایین بیاد
  • مهدی US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    11 13
    من واقعا شوکه شدم از نظرات مردم برای این مطلب. یعنی واقعا همه از دم فکر منافع فردی خودشون هستن. میگن من بیکارم، پول گذاشتم توی بانک و سود میگیرم، پس نرخ بهره رو کم نکنید. کسی هم به خودش زحمت نمیده به راهکارهای عام المنفعه مثل برنامه ریزی برای هدایت سرمایه به سمت تولید یا کار و تلاش برای کسب درآمد و ساختن مملکت فکر کنه. یعنی همه نشستن تو خونه، به زمین و آسمون بد و بیراه میگن که چرا وضع ما اینه و بعد سر ماه که میشه میرن سود پولشونو میگیرن و میزنن به بدن. خدا آخر و عاقبتمونو با این جماعت راحت طلب و آماده خور به خیر کنه
  • بی نام RO ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    7 0
    باید سود تسهیلات هم کم بشه بشه نزدیک به 5درصد
  • زهره IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    10 1
    به نظر من در جامعه ای که اقتصاد نا بسامانی دارد این امر باید با ملاحظه انجام شود. در جامعه ما اشخاصی هستند سالمندان که با گذاشتن مبلغی در بانک امرار معاش میکنند. چرا ما واقعییت را قبول نمیکنیم .
  • فرزاد IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    5 1
    سود بانکی باید با سودی که بابت وام گرفته میشود همخوانی داشته باشد اگر سود بانکی فرضا 5 در نظر گرفته شود، انتظار میرود سود وام بانکی کمتر از 5 باشد.
  • شایان IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    15 7
    من با سود پولم زندگی میکنم چون کاری دیگر وجود ندارد سود 24 خوب است اما این پولدارها و رییس و مدیر عامل ها از درد مردم خبر ندارند
  • حمید A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    9 1
    نرخ سود بانکی باید متناسب با تورم موجود در اقتصاد تعیین گردد
  • کیان A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 6
    15
  • عطا IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    10 1
    تا زمانیکه اقتصاد ما بر اساس دلالی و تجارت ورود کالا سود بانکه هر چه که باشد باعث رکود و خراب شدن اقتصاد میشود . هروقت تولید داخلی رشد کرد اقتصاد هم رونق مییابد
  • حامد A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    4 4
    با سلام خدمت دوستان خیلی از کشورها نرخ سود یا نرخ بهره رو خودشون انتخاب می کنن هم توی چین این اتفاق افتاده هم تو سوئد و آلمان یکی از دوستان گفته بود که این کار رو نمیکنن. تا وقتی که این پول هایی که توی بانک ها خوابیده بیرون نیاد از این رکود خارج نمیشیم. اگر نقدینگی ها از بانک ها خارج بشه احتمالاً خرید و فروش مسکن رونق میگیره و بورس هم همینطور و این سرمایه گذاری ها روی تولید و مواد خام و همچنین محصولات تولیدی کارخونه ها تأثیر میزاره باعث افزایش سود تولید و توسعه تولید میشه و اشتغال بیشتر میشه و ... خیلی چیزای دیگه
  • امید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 4
    سود 12.وام 16
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    4 0
    به نظر من دستکاری دراین کار فعلا به صلاح نیست
  • رضا A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    1 4
    0درصد
  • علی A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    6 2
    25
  • حامد A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    12 3
    با کاهش سود من حسابم رو میبندم و میرم شلغم میخرم انبارش میکنم سودش از این 18 بیشتر میشه چون نوسان بازار ایران در حد فاجعه هستش
  • مسعود A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    11 0
    تو مملکت ما هیج برنامه ای به نفع مردم اجرا نمیشه هروقت سود رو بالا می برند به نفع خودشونه هر وقت پایین میارن بازم به نفع خودشونه چیزی گیر مردم نمیاد
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    4 8
    2الی 6 درصد . سود زیاد یعنی اقتصاد مریض و بیمار
  • م م IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    4 2
    در اختیار خود بانکها باشه. اگر میتونن سود تسهیلات را پایین بیاورند. چرا سود تسهیلات پایین نمیاد و فقط برای سود سپرده ها فرمایشی عمل میشه؟ هستند خیلی ها که سرمایه شون را گذاشتند به بانک و با سودش گذران زندگی میکنند. در تهران بورس هست برای سرمایه گذاری . در شهرهای کوچک مردم سرمایه اندکشان را کجا بگذارند؟
  • محمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    6 3
    با سلام/ سود سپرده بانكي بايد 4 درصد كمتر از مقداري باشد كه همان بانك خود تسهيلات آزاد مي دهد. بفرض اگر بانكي تسهيلات خود را 27 درصد مي دهد، مي بايست به سپرده ها هم 23 درصد سود دهد.
  • س EU ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    3 0
    باید سود بانکی بره بالا. بیست و چهار درصد
  • عبدی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    2 0
    63 درصد
  • بی نام A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    2 0
    در کشورهای دیگه اگر سود بانکی کمه خب تورمشونم کمه ارزش پولشونم بیشتر از ماست
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    72
  • حسابدار IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    2 1
    هیچ اتفاقی نمی افتده پول خارج بشه اشتغال ایجاد میشه به گاو صندوق خونه ها منتقل نمیشه عده سود خور کم میشه پول مفت خور کم میشه طرف کامیون فروخته بهره اش از کار کردن بهتر می افته کجای دنیا را دیدی اینجور کارمزد بدن