شکستن و ترک بردن نمایشگر تلفن همراه همیشه یکی از دردسرهای همه بوده است. محققان ژاپنی حالا در تحقیقی اعلام کرده‌اند به ترکیبی برای ساخت شیشه‌های مقاوم جدید دست پیدا کرده‌اند.

شیشه‌های نشکن مسئله‌ای جدید نیستند اما ابداع جدیدی که ژاپنی‌ها آن را در تحقیقی {لینک} ارائه کرده‌اند ساخت شیشه‌های مقاوم اما بسیار نازک است که می‌توانند در گجت‌های مختلف از جمله تلفن همراه و تبلت هم مورد استفاده قرار بگیرند.
این شیشه جدید با استفاده از Alumina یا همان اکسید آلومینیوم(Al2O3) ساخته شده است و در صورتی که به مرحله تولید انبوه و تجاری سازی برسد می‌تواند تحول مهمی در صنعت تلفن همراه ایجاد کند. محققان ژاپنی دانشگاه توکیو می‌گویند با ترکیب آلومینا با دی اکسید سیلیکون یا همان سیلیکا(SiO2) این شیشه سخت و قدرتمند را ایجاد کرده‌اند.
در گذشته هم محققان به دنبال راه حلی برای تولید شیشه‌ای مستحکم و قدرتمند بودند اما در زمانی که آلومینا اضافه می‌شد و قبل از ریختن مواد درون قالب اصلی، در مخلوط شیشه مایع تبلور رخ می‌داد و این پروژه با شکست مواجه می‌شد. محققان این پروژه اما با استفاده از گاز اکسيژن و لیزر با دمای ۲۰۰۰ درجه سلسیوس برای ذوب  ترکیب این مشکل را حل کرده‌اند.این شیشه‌های نشکن جدید می‌توانند قطری کمتر از ۲ میلیمتر داشته باشند و علاوه بر گجت‌های هوشمند قابلیت استفاده در موارد مختلف از جمله خودروها را دارند. 

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
    12 1
    ژاپنی ها چابگر سه بعدی اختراع کردن که باعث میشه رگ , قلب خیلی از اعضای بدن توسط این تکنولوژی به وجود بیاید... تا نیاز به پیوند وجود نداشته باشد ...... .
  • بی نام GB ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    5 0
    متشکرم،ژاپن
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    3 0
    مرسی ژاپن کاش 5000 سال دیگه هم ما به ژاپن برسیم