ایسنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نظام سلطه، جوانان و نیروهای مستعد منطقه را هدف قرار داده و برای دسترسی به نسل جوان از سلاح استفاده نمی‌کند، گفت: بزرگترین حربه استکبار برای تسلط به منابع انسانی روش‌های فرهنگی است و هر نرم‌افزار در فضای مجازی به مثابه موشکی است که از آن برای استحاله نسل جوان استفاده می‌شود.

اسفندیار چهاربند در مراسم زنگ استکبارستیزی که در دبیرستان شاهد فتح منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه کشوری هستیم که با پیشرفت، تمدن، توسعه، حقوق بشر و صلح در جهان مخالف نیستیم، گفت: همه مواردی که گفته شد در آموزه‌های دینی ما و همچنین قانون اساسی کشور وجود دارد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، نظام سلطه تلاش کرد تا چهره انقلاب را که داعیه‌دار عدالت و استکبارستیزی بود تضعیف کند و استکبار تلاش کرد پس از استقرار جمهوری اسلامی، چراغ انقلاب را خاموش و آن را از مسیرش منحرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه زنده نگه داشتن مبارزه با استکبار از آسیب‌هایی که دشمن تلاش می‌کند که به انقلاب اسلامی وارد کند، پیشگیری می‌کند، گفت: دشمن به این امید دارد که چهره دیگری از نظام سلطه برای نسل جدید و نسل آینده معرفی کند. چهره بزک کرده‌ای که لباس مدافع حقوق بشر را پوشیده است.

چهاربند تاکید کرد: استکبار در تلاش است تا با استحاله فرهنگی و تغییر نگاه به ارزش‌ها به اهداف خود دست یابد. استکبار روش‌های مختلفی برای دستیابی به اهداف خود دارد و باید گفت غارت‌گری و جنایت، ذات نظام استکبار است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ببینیم ادعای آمریکا با اعمالش تطابق دارد یا خیر؟ تنها کافی است به رابطه این کشور با رژیم صهیونیستی نگاهی بیندازیم، عنوان کرد: هر زمانی که آمریکا دست از حمایت اسرائیل و کشتار مردم مظلوم فلسطین برداشت و حقوق فلسطینیان را به رسمیت شناخت، آنگاه می‌توان باور کرد که ماهیت این نظام استکباری تغییر کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: تا زمانی که در سرزمین‌های اسلامی ما چون یمن و بحرین کشتار مسلمان‌ها ادامه دارد و آمریکا مانع این فعالیت‌ها نشده و حتی اخمی هم به عوامل این کشتارها نکرده است، می‌توان گفت این کشور هنوز بوی استکباری دارد.

چهاربند با بیان اینکه استکبار در تلاش است تا چهره خود را در پس عناوین دهان‌پرکن پنهان کند، گفت: استکبار به دنبال گمراه‌سازی افکار عمومی در جهان است. امروز نظام سلطه نسل جوان منطقه را هدف گرفته است و وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرد که در خاورمیانه هدف نخست آمریکا نفت نیست بلکه جوانان و نیروهای مستعد است، آنها برای دسترسی به نسل جوان از سلاح استفاده نمی‌کنند و بزرگترین حربه آنها روش‌های فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: هر نرم‌افزار در فضای مجازی به مثابه موشکی است که برای استحاله نسل جوان از سوی نظام سلطه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در واقع روش‌ها و تاکتیک‌ها عوض شده اما اهداف و راهبردها تغییر نمی‌کند و به همین خاطر باید با هوشیاری کامل ماهیت پلید استکبار را به نسل جوان معرفی کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =