ایسنا نوشت: دانشجویان چینی با استفاده از یک قاشق شکر، موفق به تولید 80 ساعت برق با ضریب آلودگی صفر شدند.

یک گروه 19 نفره از دانشجویان و دانش‌آموزان دبیرستانی به رهبری اساتید دانشگاه تیانجین چین موفق به ایجاد یک سیستم کشت سه‌گونه تولید برق شدند و توانستند مدال طلا و جایزه بهترین پروژه انرژی را در رقابت بین‌المللی ماشین‌آلات مهندسی ژنتیک در سال 2015 کسب کنند.

یوان یینگ ژین، مربی گروه اظهار کرد: این اولین بار است که سه گونه مختلف، یعنی باکتری اشریشیا کلی، شیوانلا و باسیلیس سوبتیلیس به یک سیستم کنترل جریان توده‌ای (سیستم اندازه‌گیری جریان مایعات یا گاز) معرفی شده‌اند.

به گفته محققان، هر میکروب مسئولیت‌ها و عملکرد‌های منحصربفرد خود را دارد که باعث کاهش بار سوخت و ساز برای همه میکروب‌ها شده، بهره‌وری انتقال الکترون را بهبود می‌بخشد و برق بیشتری را فراهم می‌کند.

خروجی نهایی برق از طریق پلت‌فرمی که توسط این دانشجویان طراحی شده بود، به بیش از 520 میلی‌ولت رسید و بیش از 80 ساعت دوام آورد.

این میکروب‌ها از مواد آلی مانند قند یا علف تغذیه می‌کنند.

یوان گفت: این دستگاه کنترل جریان توده‌ای پس از بهینه‌سازی فنی، قادر به تولید برق در قالب یک باتری لیتیوم، با عمر طولانی‌تر، هزینه کمتر و درصد آلودگی صفر خواهد بود.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علم حرف اول را می زند IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    48 1
    فقط در سایه یک شکوفایی اقتصادی مغزها بارور می شونند. فقر و بدبختی دانشمند تولید نمی کند..شکم گرسنه نه می تواند عالم خوبی باشد نه دین دار خوبی..
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    118 7
    زحمت کشیدن. 19 نفر باهم؟اینجا دختز دبیرستانی تو زیرزمین خونشون انرژی هسته ای تولید میکنه حالا شما گیر دادی به 19 نفر و یک قاشق شکر
    • نوید A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
      11 3
      میترسم جریان کشف انرژی هسته در زیرزمین خونه رو واقعا باور کرده باشید... از ایرانیا این طرز تفکر بعیده...اگه به همین سادگی بود که اینهمه شاخ و شونه کشیدن و تحریم و کشت و کشتار راه نمیفتاد بنده خدا...یکم محض رضای خدا فکرتونو کار بندازید...
    • ... IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
      12 5
      انرژی هسته ای که سهله ما به فناوری دست پیدا کردیم که در دنیا بی سابقه بوده فناوری که سیمان و بتن نام داره و از اهمیت زیادی در صنعت هسته ای ایران برخوردار هستش
    • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
      15 0
      عجب نظری .خستگیم در رفت
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    2 2
    ساعتش که مهم نست ولتاژ و بقیه چیزها چی میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    7 4
    بابا ایول عجب کشفی یک تیم تقریبا بزرگ این کار رو کردند . تو خود ایران تو قم وقتی یک نفر اعلام کرده از هیچ برق تولید میکنه همه در مقابلش جبهه گرفتند و می گفتند امکان نداره یا در مازندران وقتی یک کارشناس اعلام کردکه گندم 80 روزه عمل آورده و سعی دارد که کمیت آنرا هم بالا ببرد خیلی ها از این شخص سوال نکرده انتقاد کردند و گفتند نمی شه و... اما حالا یک تیم چند نفره چینی اینکار رو اجام داده تو بوق و کرنا می کنیم که طرف کار عظیمی کرده مصداق اون ضرب المثل که میگه مرغ همسایه غازه .بعله
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    10 4
    خب البته کار اونا سخت تر بوده چون اونا از نعمت مغز متفکر و هسته ای شناسی مثل دکتر نابغه و نخبه بی بهره بودند در حالی که این دختر خانم اول 13 ساله بعدا 17 ساله با مدیریت و هدایتهای آقای دکتر و بویژه تیم پاک دستشان به این امر مهم دست یافتند . پس اونا کارشان سخت تر بوده .