میزان نوشت: آیت الله آملی لاریجانی بر ضرورت اهتمام بیشتر به تکریم قرآن کریم تاکید کرد و گفت: قدرت‌های سلطه گر در ظاهر با ما خوش و بش می‌کنند ولی در باطن برای از پا انداختن انقلاب و نظام هزینه میلیاردی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله آملی لاریجانی با حضور در مصلی ساری در همایش قرآنی ناجا اظهار کرد: ما باید نسبت به تکریم قرآن کریم اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در محضر خانواه های شهدا، جانبازان و خانواده محترم نیروی انتظامی توفیق حضور پیدا کردم افزود: مایه افتخارات است که در ایران محفلی به این نورانیت را شاهد باشیم. محفلی که به عطر قران و شهدا معطر است.

وی تاکید کرد: قرآن را باید تکریم کنیم، قرآن کتاب هدایت و نور مطلق است و به میزان اداراتی که به قرآن داریم میتوانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: حق متعال در این کتاب تجلی و ظهور پیدا می کند قران نزول حق است و خداوند در آن نیکوترین سخن را نازل کرده است. قران حقی است نازل از حق، توجه کنیم سفره ای که در محضرش هستیم از کجا آمده است اگر به این مورد توجه شود نوع انس و ادب ما با قران فرق می کند.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: اگر امروز به ما گفته شود که مقام معظم رهبری نامه ای مخصوص برای شما فرستاده است چقدر مشتاق هستید این نامه را باز کنید و به صورت مکرر بخوانید و اگر در این نامه گفته شود مقام معظم رهبری توصیه خاصی دارد اشتیاق شما به خواندن آن چقدر است حالا اگر این نامه از سوی اولیای الهی به صورت مکتوب برای ما فرستاده شود چه شوقی برای خواندن آن خواهیم داشت؟

وی افزود: در حال حاضر قرآن از سوی رسول خدا برای ما فرستاده شده است چقدر به این دستورالعمل هایی که از سوی خداوند فرستاده شده توجه می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حق متعال حقیقت عالم است، اضافه کرد: هر قدرت موجود و الطفاتی وجود دارد به خداوند وابسته است خداوند نامه ای برای ما فرستاده که اسرار عالم در آن نهفته است چه باید کرد؟

ریشه عدم توجه به قرآن ناشی از این است که نمی دانیم متکلم آن کیست

وی تصریح کرد: کلام خداوند حرف حق است، چقدر گوشمان به آن بدهکار است و چرا قران بین ما مهجور افتاده است و از آن دور شده ایم. چه حسرتی خواهیم خورد آن زمان که از این دنیا سفر کرده و ما را به دنیای دیگر بفرستند که دستمان از این دنیا کوتاه است آن زمان حسرت می خوریم که عمرمان را بی فایده گذرانده ایم و از سفره الهی و تلاوت قران غفلت کرده ایم باید این غفلت را بزداییم تا نور الهی را جذب کنیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در قران هیچ باطلی راه پیدا نمی کند قران زنده است و با ما سخن می گوید و کلام حق موت ندارد، این اصوات حقیقتی است که در همه عوامل حضور دارد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به سوره واقعه گفت: آیات این سوره از اسرار است، قران کریم جز مطهران نمی توانند از آن استفاده کنند یک مرحله از واقعیت قران این است که نمی توانیم آنرا فهم کنیم و با این قران می توان کوه ها را جابجا کرد و مردگان را به صدا دراورد و طی الارض کرد.

وی بیان کرد: قرآن نزولی از آیه حق است و نسخه ای شفابخش و دامن گیر است که امروز به کار ما می آید، قران امروزه در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران فراگیر شده و رهبر معظم انقلاب به این موضوع اهتمام ویژه دارند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امروز تمام دنیا بر علیه ایران سخن می گویند و قدرت های سلطه گر در ظاهر با ما خوش و بش می‌کنند ولی در باطن برای از پا انداختن نظام و انقلاب میلیاردی هزینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قران به شما استقلال، استقامت، و صبر می دهد، توصیه ای که از قرآن می توانیم فهم کنیم این است که با قرآن انس داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که فرمودند قرآن اقیانوسی است که قعرش ناشناخته است، گفت: حمل قرآن و انس قرآن باعث بازشدن دریچه‌های قلب می‌شود، بنابراین باید با قرآن انس داشته باشیم و برای اینکه به خداوند نزدیک شویم باید به قران توجه داشته باشیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =