ایرنا نوشت: رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه لازمه رسیدن ما به یک جامعه نمونه اسلامی، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بین المللی است افزود: ایران اسلامی اکنون به یک قدرت بین المللی تبدیل شده است.

سهراب صلاحی دوشنبه شب در همایش بسیج اساتید در سالن اجتماعات دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، امروز یک قدرت فرامنطقه ای است و حوادث سوریه و یمن نشان داد که جمهوری اسلامی از قدرت منطقه فراتر رفته و به قدرت فرا منطقه ای تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های خاص انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلاب ها، حرکت مستقیم این انقلاب در جهت تشکیل یک جامعه نمونه اسلامی است و اعتراف دوست و دشمن این است که این مسیر را همچنان با همان صراحت و شجاعت دنبال می کند.
صلاحی تصریح کرد: مشکل اساسی ما و نظام سلطه نیز همین موضوع است و مقدمه رسیدن به جامعه نمونه اسلامی، تشکیل یک دولت اسلامی است.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پنج مرحله شامل انقلاب، تغییر یک رژیم، تاسیس یک نظام مبتنی بر آرمان های انقلاب و تثبیت آن، تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را باید مورد توجه قرار دهیم.
صلاحی اضافه کرد: برای تاسیس یک جامعه نمونه اسلامی، باید خصومت دشمن را پایان دهیم و این خصومت زمانی تمام می شود که ما تبدیل به قدرت بین المللی شویم که برای تبدیل به این قدرت منابع بسیار زیادی وجود دارد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به مبنای نظری به عنوان یک منبع اشاره کرد و گفت: اولین موضوع مهم در تمدن ها، مبانی فکری است و اسلام ناب که یک جلوه از آن محرم است تشیع را به تمام دنیا معرفی می کند.
وی تصریح کرد: غرب در اسلام نابی که زندگی فردی و اجتماعی انسان را تفسیر و معنا می بخشد مانده است.
صلاحی به جامعیت رهبری اشاره کرد و افزود: این رهبری نعمت و امانت بزرگی است و ملت قدر ایشان را می دانند.
وی ادامه داد: ظرفیت مردمی و انسانی به عنوان دیگر عامل مهم محسوب می شود به صورتی که پایداری مردم در این چهار دهه، نسبت به مسائل انقلاب وصف ناپذیر است و هیچ نظامی ظرفیت انسانی، نیروهای جوان و دانش آموخته های این کشور را ندارد.
صلاحی گفت: موقعیت ژئوپولتیک و پیشینیه تاریخی و حاکمیتی ایران نیز قابل توجه است به عبارت دیگر کشوری است که در چهار راه سه قاره قرار گرفته و یک سوم جمعیت جهان است.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین در خصوص آمریکا گفت: آمریکا همواره در حال توطئه علیه ایران بوده است و 70 درصد سلاح های به فروش رسیده در دنیا مربوط به آمریکاست.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474288

برچسب‌ها