با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و سردسیر بودن استان زنجان و کاهش شدید دمادر روزهای اخیر، امکان یخ‌زدگی تاسیسات آب در استان وجود دارد، مشترکین با تمهیدات لازم از تاسیسات خود محافظت کنند.


علیرضا جزء قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در این رابطه به خبرآنلاین گفت : با عنایت به شروع فصل سرما ضروری است ، عموم مردم در کنار سایر آمادگی های لازم ، شیرهای برداشت آب که در معرض هوای آزاد قرار داشته و کنتورها و لوله های آب را به کمک پشم شیشه و گونی ، پوشال کولر ، الیاف مصنوعی و یا قراردادن کیسه خاک و یا کیسه خاک اره در اتاقچه کنتور عایق بندی كنند.
وی در ادامه افزود : در صورت یخ زدگی تاسیسات از ریختن آب گرم بر روی تاسیسات جداً خودداری نمایند زیرا آب گرم سبب ترکیدگی لوله ها و کنتورهای یخ زده خواهد شد ، در چنین زمانی به شهروندان محترم توصیه میشود از وسایل گرمایشی و حرارتی مثل سشوار جهت رفع مشکل استفاده نمایند .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در ادامه تصریح كرى: ادارات ، نهادها ، سازمانها و به خصوص مراکز آموزشی نیز از هم اکنون با عایق بندی لوله و شیرآلات امکان بروز حوادث ناشی از سرما را کاهش دهند.
جزء قاسمی افزود: با رعایت نکات ایمنی توسط مشترکان شهرهای استان می توان از خسارت ناشی از این یخبندان به تاسیسات آب بطور چشمگیری جلوگیری کرد .
وی در ادمه گفت : سامانه 122 این شرکت بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمائی های لازم برای مشترکین می باشد ودر صورتی که با هرگونه حوادث و مشکلات شکستگی و یخ زدگی تاسیسات مواجه شدند با این سامانه تماس بگیرند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =