برخی شهروندان پرتردد بین تهران و شهر پردیس واقع در شرق پایتخت از عوارض ۳ هزار تومانی برای شاهراهی به طول ۲۰ کیلومتر شکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش عوارض عبور از شاهراه ها در ماه های اخیر باعث اعتراض مردم و نمایندگان مجلس شد. به طوری که وزارت راه در این باره توضیح داد ولی توضیحات وزارت راه برای نمایندگان قانع کننده نبود و حالا یکی از آنها می گوید قرار شده تا یکی دو هفته آینده، ماجرای افزایش ناگهانی عوارض شاهراه ها، با تعدیل این نرخ، مشخص شود.
یکی از شهروندان درباره عوارض یک شاهراه در شرق تهران به طول ۲۰ کیلومتر که رقمی برابر با ۳ هزار تومان است، اعتراض کرده و نوشته: با سلام من و همسرم متولد تهران و بزرگ شده تهران هستیم و هر دویمان شاغل منتها به خاطر مشکلات مالی و بالا بودن اجاره خانه ها مجبور شدیم ساکن پردیس شویم قبل از ورودی پردیس عوارضی وجود دارد که مبلغ آن 3000 تومان می باشد شما حسابش را بکنید روزی 6 هزار تومان در ماه می شود 180 هزار تومان ما فقط باید پول عوارضی بدهیم حالا پول بنزین و خرجهای جانبی ماشین به کنار... یه مسیر 20 یا 30 کیلومتری که این همه عوارضی نمیگیرن خدارو خوش نمیاد... حداقل عوارضی رو بعد از ورودی پردیس بزارن پردیس هم جزو حومه تهران حساب میشه با این همه شاغل... خواهشا مسئولین پاسخگو باشند.

در این رابطه با یکی از نمایندگان مجلس که پیگیر وضع عوارض شاهراه ها در مجلس است گفتگو کردیم. محمد جواد کولی وند نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در این باره اعلام کرد به زودی وضعیت این عوارض مشخص می شود.


چرا وضع عوارض در شاهراه پردیس آنقدر زیاد شده که مردم به آن اعتراض می کنند؟
مجموعه های اتوبان را وزارت راه به بخش خصوصی واگذار کرده و یکی از راه های تهاتر هزینه های وزارتخانه همین عوارض بزرگراهی است. البته این عوارض باید روال منطقی داشته باشد. محوری با طول ۲۰-۲۵ کیلومتری پردیس-تهران باید دارای عوارض پله کانی شود. یعنی کسی که از پردیس میخواهد به تهران برود و برگردد رقمی کمتر از کسی بدهد که کامل می خواهد از اتوبان استفاده کند و مثلا تا شهر دماوند برود.


یعنی می گویید پیمانکار عوارضی، راسا اقدام به نرخ گذاری کرده؟
نه، این حرف من نیست. عوارضی که او می بندد قطعا با اطلاع وزارت راه است. بدون تایید وزارت راه نمی تواند تعرفه عوارض چاپ کند.

اقدام مجلس برای جلوگیری از وضع عوارض شاهراهی به این صورت که صدای شهروندان را درآورده چیست؟
این موضوع را از وزیر محترم راه و شهرسازی سوال کردیم و منتظر پاسخ هستیم. باید ببینم مشابه این کجای کشور داریم و متناسب با قیمتهای دیگر، عوارض اتوبان پردیس هم مشخص شود. این مشکلات قبلا هم بوده و برخی رفع شده. مثلا عوارضی قزوین را در حصارت کرج داشتیم و مجبور شدیم جمعش کنیم. سالانه یک میلیارد و خورده ای این عوارضی را به بانک ملی اجاره داده بودند که از آنها گرفته شد. ان‌شالله این موضوع را از وزارت راه پیگیری کردیم و تا یکی دو هفته دیگر نتیجه می گیریم و تکلیف روشن می شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق گو IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    5 0
    اقای اخوندی فرمودند ما کسی رو رو مجبور نکردیم از ازاد را بره میتونه از جاده قدیم بره واقعا این حرف منطقی است مگه غیر از اینه که شما باید رفاه وامنیت مردم براتون مهم باشه یعنی پول مهمتر از جان مردم
  • حسام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
    20 0
    جالب تر اینکه ادارهٔ کّل راه و شهرسازی استان تهران با نصب چند تابلو مبهم و گنگ رانندگان ناآشنا را وادار می‌‌کند که از آزادراه عبور کنند. چند تايلو بزرگ با نشانه "تهران" و يك تابلو كوچك با نشانه "جاده قديم"