برخی نمایندگان مجلس در طول سخنان امروز خود نسبت به رفتار همکاران خود انتقاد کردند.

به گزارش خبرآنلاين، محمدصالح جوکار نماينده يزد در خلال بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات، در پيشنهادي خواستار آن شد که افراد براي نامزد رد انتخابات مجلس، نتوانند سن خود را کاهش دهند.

بر اساس اين قانون سن مجاز براي نامزدي در انتخابات مجلس 30 تا 75 سال است. نماينده يزد با اشاره به اينکه برخي نمايندگان به دليل کهولت سن و کثرت کارهاي نمايندگي از سر خستگي و فرسودگي، گاهي در جلسات علني خوابشان مي برد و تصاويري از آنها در رسانه ها منتشر مي شود، گفت: انتشار چنين تصاويري مايه وهن مجلس است.

وي بر اين اساس بر لزوم رعايت سقف سني براي نامزدي در انتخابات مجلس تاکيد کرد و افزود: نبايد اجازه دهيم که برخي با جمع کردن امضا و اقداماتي از اين دست، بروند و سن خودشان را کاهش دهند و بعد به مجلس بيايند!

ساعتي بعد مجلس در حال بررسي ايرادات شوراي نگهبان به قانون فعاليت احزاب بود، که اسماعيل کوثري نماينده تهران در تذکري گف: يک سوم نمايندگان در راي گيري ها شرکت نکرده و راي نمي دهند. اين در شان مجلس نيست. خواهش مي کنم نمايندگان به گونه اي عمل کنند که شان مجلس رعايت شود.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابي فرد که رياست جلسه امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به وي گفت: شنوندگان مجلس بدانند که عدم راي، به معناي راي ممتنع است و عدم مشارکت برخي نمايندگان به همين دليل است که البته بهتر است با انتخاب گزينه ممتنع همراه شود.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    35 0
    براي خودم متاسفم كه نمايندهاي كه بايد با انرژي در مجلس شركت كنه وبا راي دادنش از حقوق ملت دفاع كنه در خواب يا بيتفاوت باشه پس براي چيز ديگري ميان مجلس براي حقوق ومزايا متاسفم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    13 0
    بعضیا خواب باشن به سود مملکتم هست
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 0
    متاسفم که همچین نماینده های داریم