ام تی ان در نیجریه 5.2 میلیارد دلار جریمه شد

به دلیل عدم ثبت سیم‌کارت بیش از 5 میلیون کاربر کمپانی‌ام تی ان (برادر بزرگ‌تر ایرانسل) در نیجریه به پرداخت جریمه سنگین 5.2 میلیارد دلاری محکوم شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، سهام گروه مخابراتی موسوم به MTN Group پس از انتشار خبر محکوم شدن در بازار بورس ژوهانسبورگ 12.5 درصد افت قیمت پیدا کرد.

این کمپانی به دلیل رجیستر نکردن بیش از 5.1 میلیون سیم‌کارت در نیجریه و امتناع از هشدارهای قانونی به پرداخت هر سیم‌کارت 200 هزار نایرا (واحد پول نیجریه) معادل 1000 دلار محکوم شد.

مراجع قانونی تا پایان ماه اوت به امتیان برای تعیین تکلیف سیم‌کارت‌های بدون ثبتی هشدارهای لازم را داده بودند. کمیسیون قانونی روز 7 اوت به مدت 7 روز دیگر به همه کمپانی‌های مخابراتی وقت داد و اغلب آن‌ها به‌جز ام تی ان سیم‌کارت‌ها را ثبت قانونی کردند.

مدیران ام تی ان که مقر اصلی آن در افریقای جنوبی است پس از شنیدن خبر اعلام کردند با مدیران رگلاتوری نیجریه مذاکره خواهند کرد تا مشکل به وجود آمده را حل کنند.

مبلغ 5.2 میلیارد دلار معادل دو سال سود خالص امتیان از کاربران نیجریایی است و 3 برابر رقم سرمایه‌گذاری شده (1.8 میلیارد دلار) در این کشور در غرب افریقاست و ظاهراً منطقی به نظر نمی‌رسد.

از سوی دیگر امتیان برای یکی از 4 لایسنس جی اس ام خود در نیجریه در سال 2001 بیش از 285 میلیون دلار پرداخت کرد.

گفتنی است بیش 62 میلیون از 170 میلیون کاربر موبایل در نیجریه مشتری‌ام تی ان هستند و بزرگ‌ترین بازار امتیان محسوب می‌شود. نیجریه بیش از 150 میلیون کاربر موبایل به‌صورت فعال دارد که 90 میلیون کاربر اینترنت موبایل هستند و ماهیانه 4 میلیون گوشی موبایل به نیجریه صادر می‌شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =