در دنیایی که تکنولوژی های تک حرف اول را می زند بازارهای سنتی نیازمند مزیت هایی است که برای حفظ و گسترش آنها باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

یک کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: تا زمانی که برای کالاهای داخلی بازاریابی دقیقی انجام نشود،برگزاری همایش و هم اندیشی تاثیری نخواهد داشت.

علی‌اصغر زرگر در گفت وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه این دنیا ،دنیای رقابت است اظهارداشت:در دنیایی که تکنولوژی های تک حرف اول را می زند  بازارهای سنتی نیازمند مزیت هایی است که برای حفظ و گسترش آنها باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی افزود:بدیهی است که کشور ما ازتکنولوژی های نوین و های تک برخوردار نیست.در شرایطی که نیاز کشور ما 20 میلیون گوشی تلفن همراه است و یک چهارم از گوشی های همراه هرسال نوسازی می شود،مشخص است که کشورهایی که صاحب چنین تکنولوژی هایی هستند،دربازار جهانی و بازاری مثل ما می توانند حرف اول رابزنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه صادرات کشور در بازار سنتی نیز نتوانسته جایگاه خود را حفظ کند،عنوان کرد: برخی کالاهای ما مثل فرش و زعفران که از گذشته بازارهای خود راداشتند،با مشکل بسته بندی مواجه هستند و متاسفانه دیده شده که در بازارهای دیگر بسته بندی و به فروش می روند.

زرگر تصریح کرد:وقتی بازارهای سنتی را از دست می دهیم،نمی توانیم جایگاه مناسبی در تجارت منطقه ای هم داشته باشیم.

او دیپلمات ها را سربازان فعالی توصیف کرد که با فعال شدنشان می توانند موجب احیای بازارهای سنتی کشور شوند

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:همانطور که چینی ها در شرایط تحریم توانستند به بازار ایران نفوذ کنند و با وجود مشکلات انتقال پول،به ایران صادرات داشته باشند،برخی از بازارها را می توان به شیوه پایاپای احیا کرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =