نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جمع عزاداران مسجد بهنق ارومیه در شب تاسوعای حسینی بر اجرای برجام برای شفاف شدن مسائل مالی و کاهش دزدی های کلان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی که دیشب در مراسم عزاداری مسجد بهنق حضور پیدا کرده بود گفت : نظام جمهوری اسلامی با شعار یاحسین پیروز شد و با این شعار توانست در 8 سال جنگ تحمیلی بدون از دست دادن یک سانت از خاک خود پیروز شود. همین شعار همچنین به سقوط نکردن نظام سوریه نیز کمک کرده است.

وی افزود : ایران قبل از زمان حکومت قاجار یک کشور قدرتمند بود ولی پادشاهان بی کفایت قاجار با از دست دادن مناطق مختلف کشور ما را تضعیف کردند . بحرین یکی از مناطق بود که یک کرسی در مجلس را در اختیار داشت ولی حالا اقدام به قتل و عام شیعیان می کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : متاسفانه هر کسی که به نماینده از ایران به مذاکره رفت خائن نامیده شد به همین دلیل دکتر ولایتی مذاکره نکرد و فقط قطعنامه خواند ، جلیلی هم بجای مذاکره ، تحریم آورد.

قاضی پور گفت : قطعنامه 1922 کشور را فلج کرد که احمدی نژاد آنرا کاغذپاره نامیده بود.مبلغ 50 تا 200 میلیون یوروی 75 میلیون جمعیت ایران در دست رانت خواران ، صرافی ها و جاسوسان بابت تحریم است. من آبان ماه سال قبل دزدی دکل را اعلام کردم در حالی که همه آنرا شوخی گرفتند و اکنون مشخص شده است که واقعیت داشت.

وی افزود : اگر با این روال ادامه دهیم ما میتوانیم تا ده سال آینده به فضا ماهواره پرتاب کنیم و موجودات زنده و انسان به کره ماه بفرستیم ولی اگر اقتصادمان به این شکل باقی بماند اقتصاد ما شبیه اقتصاد کره شمالی خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : ما باید به رفاه ، امنیت و تولید توجه کنیم و ابتدا هم باید به تولید توجه کنیم همانطور که مقام معظم رهبری در نامه خود به رئیس جمهور درباره برجام به توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

قاضی پور تصریح کرد : متاسفانه آموزش و پرورش به بخش تحصیل کم اهمیت شده است. سابق بر این لایحه ای بمنظور افزایش مدارس غیرانتفاعی به مجلس آمد که با تلاش و صحبت با آن مخالفت کردیم . ما وظیفه داریم تحصیل را رایگان کنیم همانطور که در قانون اساسی (اصل های 3 ، 29 و 43) ما آمده است.

وی گفت : مردم رای می دهند تا صحبت کند و مشکلاتشان را بیان کند . من در 7 سال گذشته یک ثانیه غیبت نداشته ام و تنها 2 بار به مرخصی رفته ام که یکی برای درگذشت پدرم بود ، ضمن اینکه به تنهایی 250 طرح را امضا کرده ام.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود : متاسفانه استان آذربایجان غربی از نظر سرانه بی سوادی ، بهداشت و رفاه اجتماعی شرایط خوبی ندارد و سرمایه گذاری در استان ما کم است ، ما باید تلاش کنیم وضعیت را بهتر کنیم.

قاضی پور تصریح کرد :با اجرای برجام مسائل مالی شفاف می شود و شاهد کاهش دزدی های کلان و رانت ها می شود. ما سال ها با جرایم مبارزه کردیم ولی موفق به از بین بردن آن نشدیم. ضمن اینکه با اجرای برجام مقداری از پول خودمان به کشور باز خواهد گشت.

وی در مورد دریاچه ارومیه هم گفت : در جریان راهپیمایی جوانان ، استاندار سابق دستور به زندانی کردن آنان داد که با بزرگواری آیت اله لاریجانی رئیس قوه قضائیه به اذن رهبری دستور به آزادی آنها داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود : پارسال 729 میلیارد و امسال 1100 میلیارد به دریاچه بودجه اختصاص داده ایم که متاسفانه با این حال شاهد کاهش 30 تا 50 سانتی ارتفاع آن هستیم. من با طرح بهکاشت و اصلاح کاشت موافقم ولی شدیدا با طرح نکاشت مخالفم ، یکی از راه های درآمد مردم ما از کشاورزی است. تاسف انگیز اینست که نمایندگان سازمان احیا این پول ها را در بخش انتخابات مصرف می کنند که باید جلوی آن گرفته شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =