آفتاب یزد نوشت:در شرایطی که پرونده اتهام جیسون رضائیان بدون حاشیه و به صورت جدی در حال بررسی در قوه قضائیه است، برخی نمایندگان با ادعای ارتباط وی با هیئت دولت مدعی جاسوسی از نهاد ریاست جمهوری شده‌اند.

می‌گوید "جیسون" معروف این روزها، آنقدر به دولت نزدیک شده بود که حتی طعم و مارک آدامس حسن روحانی را هم می‌شناخت، می‌گوید این خبرنگار متهم به جاسوسی، از نهاد ریاست جمهوری بگیرید تا وزارت امور خارجه نفوذ داشته و ارتباط. می‌گوید در سفرهای "حسن روحانی" فعال و یکی از کارهایش "راپورت" دادن مذاکرات تیم ظریف و یارانش به اجانب بوده است. می‌گوید در خصوصی ترین جلسات رییس جمهور حضور پیدا کرده و از این طریق جاسوسی اش را به نحواحسن انجام می‌داد. اینها ادعاهای جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی است. وی اضافه کرده: "تیم جیسون در سفرهای آقای روحانی کاملا فعال بوده و در هواپیمای او نیز حضور داشت."
در این سالها کم نبودند کسانی که به اتهام جاسوسی و با عناوین مختلف در کشور دستگیر شدند. البته تمامی این اتهامات را هم نمی‌توان کارشناسی شده تلقی کرد، مثل حرف‌های چند وقت پیش يک نماينده که گفته بود:" جیسون رضاییان یکی از وظایفش این بود که درمورد آب شرب تهران تحقیق کند برای اینکه از این طریق بتوانند فشار بیاورند. سوال ما این است از جیسون رضاییان چه مقام مسئولی در نهاد ریاست جمهوری حمایت کرده است؟ چرا اجازه بازداشت این مقام مسئول را که از اقوام مسئولین است نمی‌دهند؟ بروند آن را رسیدگی کنند و آن را اعلام کنند."
اما اینبار حرف‌هایی از جنس " کریمی قدوسی" بار دیگر پرسش‌هایی را برای هر مخاطب ایجاد کرده است. سوال این است که چرا و برچه اساسی تا این اندازه از رابطه جیسون رضاییان با بدنه دولت و به ویژه تیم مذاکره‌کننده سخن گفته شده و پیش از اثبات آن، رابطه‌های نزدیک این خبرنگار با ظریف و حسن روحانی و.... رسانه‌ای و علنا از دست داشتن برخی از مسئولین در این امر خبر داده می‌شود.... تا ساده انگاری رییس جمهور و تیم مذاکره‌کننده در ذوق بزند!
آیا می‌توان این اقدام را هم ناشی از اهداف سیاسی و جناحی و اجرای پروژه تخریب دولت و در راس آنها حمله به ظریف و وزارت امور خارجه دانست؟ آیا اصرار بر ادعای اعمال نفوذ "جیسون رضاییان" در ساختار اجرایی کشور، تلاش برای به نمایش گذاشتن ضعف سیستم نهادهای مختلف موافق با دولت یازدهم است؟ آیا اساسا با توجه به اینکه " جیسون رضاییان " در سال 2014 بازداشت شده و از عمر دولت هم بیش از دو سال نمی‌گذرد می‌توان تصور کرد که در همان مدت زمان کوتاه، یک خبرنگار ایرانی آمریکایی با نام "جیسون"! بتواند تا به این حد به قوه مجریه نفوذ کند و با بالاترین مقامات آن دل بدهد و قلوه بگیرد! و البته آخر کار هم، سر از زندان دربیاورد؟!
اطلاعاتی که از زبان کریمی قدوسی بیان می‌شود تا چقدر صحت دارند و انگیزه اصلی از بیان چنین اظهاراتی درباره رابطه خبرنگار ایرانی آمریکایی با نزدیکترین افراد دولت چیست؟ آیا بهتر نیست هم اکنون که قوه قضائیه با استقلال کامل کارش را به درستی انجام می‌دهد از حواشی پرهیز کنیم تا متولیان بهتر کارشان را انجام دهند؟
در اینباره هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی با ابراز تعجب از گفته‌های کریمی قدوسی، به آفتاب یزد گفت: "من از چنین ارتباطی که بین رضاییان و دولت بوده به هیچ عنوان اطلاع ندارم و در کمیسیون امنیت ملی هم به خاطر نمی‌آورم که مسئله‌ای به این شکل مطرح شده باشد." وی درباره این سوال که آیا ممکن است ادعا‌های مطرح شده صحت داشته باشد، پاسخ داد: "باور کنید، نمی‌دانم آقای کریمی قدوسی با توجه به چه اطلاعاتی چنین صحبتی را مطرح کرده است ".
این در حالی است که ابراهیم نکو نماینده دیگر مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی درباره این اظهارات کریمی قدوسی به آفتاب یزد گفت: "به نظرم طرح چنین مسئله‌ای را می‌شود تحریف واقعیت و حمله به دولت توصیف کرد" وی اضافه کرد: "اینکه اصلا آقای حسن روحانی اهل آدامس هستند یا نه که جیسون رضائیان طعم آدامس رییس جمهور را هم شناسایی کرده است! نمی‌دانم، ولی به نظر می‌رسد که چنین اشاره‌هایی از سوی این نماینده نشان از آن دارد که برای اهداف سیاسی ممکن است گروهی دست به هر کاری بزنند." نکو ادامه داد: "اگر چنین ادعاهایی در رابطه با نفوذ خبرنگار متهم، در دل تیم مذاکره کننده و شخص رییس جمهور درست باشد، باید از کریمی قدوسی تندیسی درست کرد که تا این حد بر چنین موضوعی اشراف دارند ولی اگر چنین ادعایی صحت نداشته باشد باید دید که چرا او چنین حرفی را مطرح کرده وپیگیری قانونی صورت بگیرد."
وی اضافه کرد: "به نظر می‌آید که بیان چنین صحبت‌هایی از سوی این نماینده مجلس، برای شروع یک سناریوی دیگر علیه دولت باشد تا بخواهند قوه مجریه را با یک چالش مواجه کنند."

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =