۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷

در حالی که مخالفتهای تل آویو مذاکرات تبادل اسرای فلسطینی با "گلعاد شالیت" را به بن بست کشانده، "بنیامین نتانیاهو" مدعی انتظار سه ماهه خود برای پاسخ حماس شد.

ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که برای دریافت پاسخی از سوی حماس در رابطه با مبادله نظامی این رژیم، سه ماه منتظر مانده است.

وی در نشست هفتگی با کمیته سیاست خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) گفت که دولتش آمادگی آزاد کردن اسرای فلسطینی را دارد، ولی نه در هر مکانی.

این سخنان در حالی مطرح می شود که مشروط کردن آزادی اسرای فلسطینی به خروج برخی از آنان از سرزمینهای اشغالی، با مخالفت حماس روبرو شده است.

اگر چه مذاکرات تبادل "گلعاد شالیت" با اسرای فلسطینی پس از مخالفت تل آویو با خواسته های حماس به بن بست رسیده است، نتانیاهو مدعی ادامه این مذاکرات شد و گفت که میانجیگر آلمانی همچنان در حال رفت و آمد بین ما و حماس است. 

نتانیاهو که از سوی محافل داخلی رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن شالیت تحت فشار است یادآورد شد: ما خواهان بازگرداندن سالم گلعاد به خانه هستیم، اما در این راه نباید تجربه مشکلاتی که در مبادلات پیشین بوجود آمده، تکرار شود.

خاطرنشان می شود که پیش از این رئیس دفتر سیاسی حماس در دمشق اعلام کرد آزادی نظامی صهیونیست در بند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین منوط به آزادی تمام اسرای فلسطینی اعلام شده از سوی این جنبش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 47044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =