ایسکانیوز نوشت: وزیر علوم با بیان اینکه ردیف متمرکزی برای تأمین اعتبار امکانات آزمایشگاهی به دانشکاه ها در نظر گرفته شده، گفت: 120 میلیارد تومان برای تجهیز امکانات آزمایشگاهی در نظر گرفته شد که تا کنون 30 میلیارد تومان به دانشگاه‌ها تخصیص یافته است.

محمد فرهادی در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در رابطه با تعیین تکلیف رؤسای دانشگاه‌های خوارزمی و اصفهان گفت: تعیین تکلیف رؤسای این دو دانشگاه در دستور کار است و به زودی در کمیته تعیین تکلیف رؤسای دانشگاه این موضوع مطرح می‌شود و در رابطه با سرنوشت ریاست این دو دانشگاه تصمیم گرفته خواهد شد.

او در رابطه با اعتراضات برخی داوطلبان به نحوه پذیرش دانشگاه ها در آزمون سراسری گفت: پذیرش دانشجویان بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها صورت گرفته و ضرایبی که در قانون آمده بود اعمال شد که برخی داوطلبان با توجه به این ضرایب به رتبه مورد نظر خود نرسیدند و اعتراض داشتند که اعتراضات به صورت موردی بررسی شد و مشکلی وجود نداشت.

وزیر علوم درباره چگونگی افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز گفت: افزایش شهریه دانشگاه‌ها تا 25 درصد مصوب شده است و بیشتر از آن مورد تأیید وزارت علوم نیست و اگر دانشگاهی بیشتر از نرخ مصوب هزینه دریافت کند با آن برخورد خواهد شد.

فرهادی همچنین درباره افزایش کیفیت در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها گفت:‌ انتخاب پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها باید در راستای رفع نیازهای کشور باشد.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به تخصیص اعتباراتی برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها عنوان کرد: بیش از 50 آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه‌ها در حال تجهیز است.

وزیر علوم با بیان اینکه ردیف متمرکزی برای تأمین اعتبار امکانات آزمایشگاهی به دانشکاه ها در نظر گرفته شده، گفت: 120 میلیارد تومان برای تجهیز امکانات آزمایشگاهی در نظر گرفته شد که تا کنون 30 میلیارد تومان به دانشگاه‌ها تخصیص یافته است.

افتتاح فاز اول شبکه علمی کشور در 16 مرکز دانشگاهی

وزیر علوم همچنین در این مراسم گفت: تمام دانشگاه‌ها در حال حرکت به سمت مأموریت‌گرایی و کارآفرینی هستند.

او با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: قرار است آزمایشگاه مرکزی نیز در تمام دانشگاه‌ها وجود داشته باشد که تا کنون 52 آزمایشگاه مرکزی در قالب سیستم شبکه آزمایشگاهی علمی ایران (شاعا) شکل گرفته است و 33 هیأت متشکل از معاونان پژوهشی دانشگاه‌های مادر ارتباط دانشگاه‌ها با این شبکه را ساماندهی می‌کند.

فرهادی با بیان اینکه بیش از 15هزار و 440 قلم تجهیزات آزمایشگاهی در شبکه شاعا وارد شده است،‌ گفت: فاز اول شبکه علمی کشور بین 16 مرکز دانشگاهی افتتاح شده و امیدواریم تا پایان سال تمام دانشگاه‌ها در این شبکه فعال شوند.

وزیر علوم گفت: بر اساس توسعه مقام معظم رهبری باید به مرجعیت علمی برسیم و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشیم.

او گفت: البته در برنامه ششم توسعه این مسائل لحاظ شده است، به طوری که علم و فناوری و نوآوری به عنوان موضوع خاص مد نظر قرار گرفته شده و اعتبارات نیز به این سمت سوق داده می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    آقای وزیر علوم با سیل دانشجوهای دکترا که ظرف دو سه سال آینده فارغ میشن میخاید چی کار کنید؟؟ بسپارین به امان خدا؟ آیا هیچ برنامه ریزی ساده ای در وزارتخانه و کمیسیونهای مجلس وجود داره که با این همه فارغ التحصیل بیکار باید چی کار کرد؟ آقای خبر انلاین چاپ کن لطفا