رئیس پلیس آگاهی ناجا، گفت: 6 تیم D.V.I (شناسایی قربانیان سوانح گروهی) متشکل از 4 تیم از کارکنان مرد و 2 تیم از کارکنان زن مرکز تشخیص هویت ناجا به همراه تجهیزات کامل در مرحله اول برای شناسایی اجساد حادثه منا به پزشکی قانونی تهران اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبري پليس، سردار محمدرضا مقيمی گفت: اجساد متوفيان فاجعه دردناک منا در چهار مرحله پس از ورود به خاک کشور، به پزشکي قانوني تحويل داده شد و بلافاصله همکاران ما در تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا با همکاري کارشناسان پزشکي قانوني نسبت به شناسايي اجساد اقدام کردند.

وي افزود: جلسه اي با نمايندگان دادستاني تهران، وزارت کشور، سازمان پزشکي قانوني، سازمان حج و زيارت و تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا برگزار و در آن ضمن بررسي اقدامات لازم، وظايف هر سازمان مشخص شد.

رئيس پليس آگاهي ناجا، گفت: مرکز تشخيص هويت پليس آگاهي از تمامي اجساد شناخته شده و ناشناخته عکسبرداري و انگشت نگاري کرده است. تعداد زيادي از اجساد که از طريق چهره قابل شناسايي نبودند با استفاده از بانک اطلاعاتي اثر انگشت، شناسايي و به خانواده هايشان تحويل داده شدند.

به گفته سردار مقيمي، طي اين مدت، کليه کارکنان مرکز تشخيص هويت آماده باش بودند و 6 تيم D.V.I (شناسايي قربانيان سوانح گروهي) متشکل از 4 تيم از کارکنان مرد و 2 تيم از کارکنان زن به همراه تجهيزات کامل در مرحله اول براي شناسايي اجساد، اعزام شدند. اين درحالي است که تعداد کمي از اجساد باقي مانده اند که در آينده اي نزديک هويت آنها شناسايي مي شود.

رئيس پليس آگاهي ناجا، با اشاره به اينکه اين پليس در موضوع تعيين هويت ژنتيک از تمامي تکنولوژي هاي روز بهره مند است ، گفت: نيروي انتظامي در اين حوزه از سازمان هاي پيشرو در کشور است و تيم D.V.I مرکز تشخيص هويت ناجا در تمامي حوادث طبيعي و غيرطبيعي، آمادگي حضور حتي در خارج از کشوربراي شناسايي هويت قربانيان را دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =