روزنامه آفتاب یزد نوشت: حکایت گندیدن نمک است و واماندگی. زمانی رسم بود که می‌گفتند مراکز فرهنگی، اشاعه‌دهنده آداب هستند! ولی حالا در بازار مکاره سیاست کشور که محل گذر چند روزه خیلیهاست... رفت و آمد نااهلان و برو بیاهای کج مداران دشمن جو، آن قدر زیاد شده که رسم و رسومات گذشته را هم دستخوش تغییرکرده است. تا جایی که دیگر کسی برای به خاک مالیدن پشت رقیب از هیچ ابزار و وسیله ای ابا ندارد . اگر روزی بیان خردمندانه شخصیت‌های سیاسی بود که با هوشمندی به رقیب ضربه می‌زد، این روزها علنی شدن توهین‌ها مُد است و تهدید کردن‌ها در بورس!

از این محفل و آن محفل، از این رسانه و آن رسانه، از این دلواپس و آن دلواپس، هر واژه غیر قابل پیش بینی و به دور از عرفی را باید انتظار داشت. دیگر کسی کلام خشن خود را در پشت هیبت مقام پنهان نمی‌کند و ذات هجومی اش را در پشت قلم مخفی .

یک نفر در صحن مجلس خطاب به وزیر خارجه کشور می‌گوید که " غلط زیادی کرده " و قصه خروس را وسط می‌کشد! آن یکی رودررو "صالحی" را تهدید به مرگ می‌کند، دیگری در فلان دانشگاه ، خط و نشان قلدر مابانه برای تیم مذاکره کننده می‌کشد و حالا هم در جدیدترین اتفاق، یکی در نوشته‌اش در روزنامه‌ای اصولگرا از لفظ "پدر سوخته بازی" برای رفتار صالحی در مجلس استفاده کرده .

جالب است که امروز حتی بعد از تصویب و اجرایی شدن برجام، دیواری کوتاهتر از تیم مذاکره کننده هسته ای ، یافت نمی‌شود و آماج حملات و تیغ تیزهتاکی، بر گردن باریک تر از موی ظریف و صالحی جا خوش کرده .

حال در آخرین حمله دلواپسان به تیم مذاکره کننده، رسانه متبوع آنان (تندروها) در بخشی از نوشته خود آورده است:" جناب صالحی رگ گردن کلفت می‌کند! که چی؟ که نماینده مجلس مرا تهدید کرده! عجب! سربازان خط مقدم دیپلماسی این همه نازک‌نارنجی بودند و ما نمی‌دانستیم؟! ...به تهدید خودشان که می‌رسد، این همه حساس می‌شوند و احساسی؟! ...باورم هست اگر یک‌صدم این غیرتی که روی خودشان داشتند، روی مملکت هم می‌داشتند، دیگر توافق هسته‌ای این همه دل‌بخواه دشمن از آب درنمی‌آمد. همچین قپی در می‌کنند که نماینده مجلس مرا تهدید کرده کانّه نماینده مذکور با کارد سلاخی بالای سرش ایستاده! خجالت هم چیز خوبی است! ما را باش فکر می‌کردیم بعضی از این دیپلمات‌ها اگر انقلابی نیستند لااقل با الفبای مردی و مردانگی حداقلی از موانست را دارند." (!)

هر چند تا اینجای کاراگرچه متن نوشته تند است و کمی غریب اما تنها بخشی که بتوان آن را هتاکی توصیف کرد قسمتی است که در باره انقلابی نبودن و البته دور بودن ظریف و صالحی از مردانگی! سخن گفته می‌شود،ولی ادبیات ناسالم توهین در ادامه این نوشته است جایی که آمده :" یادم آمد روزگار کودکی را، و نه حتی دبستان که آمادگی و مهدکودک! آنجا و آن روزها اگر پسربچه‌ای در مواجهه با یک تهدید همکلاسی خود، قیصریه را می‌خواست به آتش بکشد، همه به آن همکلاسی نازک‌نارنجی می‌گفتند: «بچه ننر!» ...صدالبته در عالم سیاست نام چنین مواجهه‌ای دیگر «بچه‌ننر‌ بازی» نیست، بلکه بی‌تعارف ذیل عنوان «پدرسوخته بازی»!!! تعریف می‌شود!"

حقیقت آن است که هتاکان تیم مذاکره کننده ، امروز همان بازندگانی هستند که به قولی هم بازی سیاست را باخته اند و هم اخلاق را .

راستش را بخواهید ماهم در زمان بچگی وقتی بازی می‌کردیم و کسی بازی را می‌باخت یا می‌خواست تا به زور بگوید که بازی را نباخته جرزنی می‌کرد ! می‌شود شما که استاد تبدیل واژه‌ها از کودکی به بزرگسالی در عرصه سیاست هستید بگویید، به جرزنی ای که امروز شما و یارانتان بعداز شکست، انجام می‌دهید، در عالم سیاست چه می‌گویند؟

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    ما مردم اصل مطلبیم و لاغیر.که پشتیبان تیم نذاکره کننده هستیم.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
      1 0
      مردم رو تو جامعه ببینید.. فکر میکنید ساین انلاین سازمان ملله و مخاطبانش جامعه ملل..................
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    خدایا این چند ماه تا اسفند رو زود زود بگذرون تا این حضرات بیش از این آبروی مملکت رو به باد ندادن..
  • آوا A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    198 9
    کاش همین دو مورد بود متاسفانه همه چیزشونو باختن رفته
  • علی صفاری IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    با سلام من فکر میکنم نماینده ای که خودرا پیرو رهبریت و مردم میداند حریم خودرا باید حفظ کند وبالای حرف وتاکید رهبری مربوط به تیم مذاکره کننده سخنی نگوید ولی گویا بعضی این را فراموش کردند و دایه مهربان تر از مادر شدن شاید کاسبکاران تحریم از این رویه خوشحال بشوند ولی اکثریت مردم با نظر رهبری موافق وهمراه هستند نه سخن رانی این گروه بهتره اینان کمی متفکرانه تری سخن رانی کنند
  • استاد A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    اهانت کنندگان هیچ چیز برای گفتن ندارند ، و از این طریق می خواهند تیتر اول روزنامه ها باشند .
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    80 9
    راستش را بخواهید ماهم در زمان بچگی وقتی بازی می‌کردیم و کسی بازی را می‌باخت یا می‌خواست تا به زور بگوید که بازی را نباخته جرزنی می‌کرد می‌شود شما که استاد تبدیل واژه‌ها از کودکی به بزرگسالی در عرصه سیاست هستید بگویید، به جرزنی ای که امروز شما و یارانتان بعداز شکست، انجام می‌دهید، در عالم سیاست چه می‌گویند؟
  • مهدي KW ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    71 7
    عالي
  • بی نام A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    89 9
    این جماعت و حامیان شان بالاخره بازی دولت در فقره انرژی هسته ای را برهم می زنند و کشور را به آشوب می کشند
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    133 7
    خیلی جالبه طرف اومده خیلی علنی وزیر یه کشوری رو تهدید به مرگ کرده که جزاش تو قانون مشخصه، حالا اون وزیر از خودش فقط دفاع کرده، تازه اون طرف طلبکار شده که چرا از خودت دفاع کردی عجیب نیس که تو فحش بدی، تهدید کنی، ارعاب کنی، هر کاری دلت خاست بکنی بعد به طرف بگی چرا از خودت دفاع کردی؟ کجای دنیا چنین رسمی هست؟
  • محمد IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    81 6
    آنهایی که جواب خوبی را با حوچی گری میدهید تنها به فکر منافع خود هستید و از هیچ واژه ای که دور از ادب و معرفت باشد دریغ ندارید، بدانید مردم خوبی را میفهمن و درست را میشناسند و اینکه حقیقت همیشه راه خودش را پیدا میکند. خود را اذیت نکنید چرا که خدا و بعد مردم پشت تیم مذاکره کننده هستند و همه گونه حمایتی را انجام میدهند. انشالله
  • بهداد IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    83 4
    اگر نماینده اصلاح طلب آقای احمدی نژاد را تهدید به مرگ می کرد الآن خودش زنده بود؟ من نمی دانم این دوستان به چی فکر می کنند؟ اینکه آقای نماینده محترم کار خوبی کرده که تهدید به مرگ کرده و واکنش صالحی خیلی بد بوده؟ باید از این نعمت از خان بی کران نعمات نماینده محترم سپاسگذاری می کرد و سجده شکر به درگاهش به جا میاورد؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    121 6
    امیدواریم شورای نگهبان در زمان تایید صلاحیت نمایندگان مجلس کمی هم به فکر اخلاق و ادبیات نمایندگان باشد
  • صمد RO ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    64 3
    کافر همه را به کیش خود پندارد...................
  • م.ط IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    85 6
    عمر اين دوستان به سر اومده تو مجلس و ....دم آخري زياد بهشون سخت نگيرين
  • م.کاف IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    75 3
    از کوزه همان برون تراود که دروست این آقایون هم با به کاربردن این الفاظ بیشتر شخصیت خودشون رو به مردم نشون دادند. تیم مذاکره کننده هم با عملکردشون ثابت کردن چند مرده حلاجن.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    51 2
    بگذارید همه در قالب ادب حرف خود را بزنند خوشبختانه مردمی داریم که از درک سیاسی بالائی برخوردارند و خلوص را از ریا بخوبی تشخیص میدهند . قضاوت را بعهده آنان بگذارید . آنان بحساب خاطیان خواهند رسید .
  • الهه IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    51 2
    چرا قانونی در این رابطه وضع نمیشه که برای این ملت که شما رو به نمایندگی انتخاب کردن و براتون هزینه میکنن احترام و حق قائل بشید . شما حق اهانت به تیم مذاکره کننده رو ندارید بارها در جلسات مجلس این نوع توهین ها انجام شده که هیچ برخوردی صورت نگرفته و گاهاً با عنوان طنز با این موارد برخورد شده، فکر نمیکنم در شان مجلس ایران باشه که ما این نوع رفتارها رو ببینیم و کاری نکنیم
  • امير IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    76 4
    پسر اينجارو نگاه اينا نماينده ما هستند ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    76 4
    یا خدااااا.این چه حرفهایی هست ک میزننننن.اخه چرا هیچکس جلوی این بددهنارو نمیگیره.شوکه شدممم
  • ایرانی IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    79 5
    2 ساله دست از سرمون بر نمی دارند از روز اول قصدشون تخریب این دولت بوده، اقا جان رئیس جمهور دلخواه شما رو مردم نخواستند،8 سال حضوره سیاسی داشتید بس نبود
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    66 3
    حقیقت را گفتن بچه ننر بازی نیست این دلواپسها از گفتن حقیقت خیلی میترسن راه درست هم همینه
  • حمدی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    79 3
    در مجلس بعد ورود افراد بی ادب را ممنوع می کنیم
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    69 2
    چه بدبختی از این بالاتر که اینچنین افرادی خود را نماینده مردم میدانند و با این سطح و طرز فکر برای کشور و75 میلیون انسان تصمیم میگیرند. وا مصیبتا.
  • بهار A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    55 4
    از کوزه همان ترواد که دراوست
  • کامیاب IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    63 5
    این آقایان و خانم های دلواپس .. نماینده کدام یک از اقشار پاک ایران زمین هستند. که اینطوری هتاکی و بیحرمتی می کنند و همچون قداره بندان فریاد وای ناموسا می دهند. و دلواپس کاسبی دوران تحریم خودشان هستند.. شهید مطهری و بهشتی و مفتح هیچگاه چنین گفتمان بی ادبانه و غیر شرعی نداشته اند و هیچگاه هم خودشان را زبان مردم و یا شرع ندانسته اند ...
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    48 4
    مقاله خوبی بود، ممنون
  • ایرانی A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    38 12
    با سلام، ضمن تقدبر و تشکر از زحمات بی شائبه تیم مذاکره کننده که با رهنمود های مقام عظمای رهبری ، توافق هسته ای را به ملت ایران هدیه کردند ، باید قبول کرد که افرادی هم هستند که اشتباهی به مجلس راه یلافته اند و حرمت شکنی می کنند و می بایست انها را تحمل کرد و چاره ای نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    59 4
    انشالله اسفند ماه جوابشونو میدیم.
  • یوسف EE ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    32 51
    باید بگویم که هیچ کسی دلسوزتر ازخود اقا به این مملکت و ملت نیست وقتی که امام خامنه ای تمام مذاکرات را پیگیری کرده وتمامیت انرا تایید میکند پس لزومی ندارد یک عده بخواهنددلواپس توافق هسته ای باشنداگر هم نگرانندمسلما نگران منافع خودشان هستندکه با توافق هسته ای به حطر می افتد.زنده باد رهبر ودست مریزادتیم مذاکره کننده
  • ناصر A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    69 4
    متاسفانه تعدادی ازنمایندگان محترم مجلس نه تنها ادب را درگفتمان رعایت نمی کنند بلکه بوقچی ولیدرهای شکست خوردگان سیاسی هستند که ...
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    63 5
    فقط یک مطلب میخواهم بگوییم.این آقایان محترم که اینقد به تیم مذکرا کننده آزادانه توهین میکنن. آیا در دوران خودشون این آزادی گفتار رو به دیگران میدادند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    43 4
    آنحضرت این بود که حضرات درسال همدلی وهمزبای الگو میشدند ولی دقیقا برعکس عمل کردن ودیگر هیچ رقمی توجیه شد نمی نیست بهمیدلیل برداشت جامعه از این آقایان این است که دنبال منافع وسودجوای خودشان هستند نه منافع مملکت ویاملتبهتره است توبه کنن از اینروزها وفرهنگزدائی نکنند فرهنگسازی کنند که البته نخواهند کرد متاسفم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هموطن IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    1 0
    خیلی بی انصافیه که نظرات را سلیقه ای منتشر میکنید.مگه یکی مثل من که این چندمین پیام ارسال میکنم وتوش به زیادبه کسی توهین نمیکنم چاپ نمیشه ولی یکی میبینیم که چندین پیام پشت سرهم وپرازتوهین منتشرمیکنید..به نظرم این کم فروشی محضه که ازیک رسانه سلیقه ای استفاده بشود ورسالت اصلی خودت را فراموش کنی..