وقتی شخصیت‌های محبوب کارتونی مورد آزار قرار می‌گیرند/تصاویری از هرکول تا سیندرلا، لاغر با چشم‌های کبود!

در تصویرهایی که می‌بینید تلاش شده با نشان دادن شخصیت‌های محبوب کارتونی دیسنی، به صورتی که انگار مورد خشونت واقع شده‌اند، هشدار داده شود.

فهیمه حسن‌میری: اعتراض به خشونت یکی از مسائلی است که نه تنها جامعه‌شناسان، جرم‌شناسان و آسیب‌شناسان اجتماعی به آن توجه می‌کنند، بلکه هنرمندان هم به روش‌های مختلف نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.

پیش از این، از تلاش عده ای هنرمند در «پروژه سلاح انتخابی» گفته شد که تلاش داشتند از طریق هنر گریم و عکس، نشان دهند هر ناسزا، تحقیر و توهین، می‌تواند چه اثری بر شنونده داشته باشد.

در همین زمینه، ایده‌ای به ذهن عده‌ای هنرمند دیگر رسیده و آن این که با کمک گرفتن از تصاویر شخصیت‌های محبوب انیمیشن‌هاي ديسني در سال‌های اخیر، حساسیت افراد جامعه را نسبت به این اتفاقات بیشتر کنند. درواقع این هنرمندان گرافیست با تغییر در وضعیت ظاهری شخصیتهای کارتونی نسبت به آزار و اذیتهایی که انسانها و حتی حیوانها را تهدید میکند، اعتراض کرده و با چنین رفتارهایی اعلام مخالفت میکنند.

درواقع در این تصویرها تلاش شده با نشان دادن شخصیت‌های محبوب و شناخته شده، این بار به صورتی که مورد خشونت واقع شده‌اند، این رفتار ناپسند بازنمایی شده و درباره این رفتارها هشدار داده شود.

به باور این هنرمندان، خشونت می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد؛ آنچه رسانه‌ها به افراد تحمیل می‌کنند مانند ارزش بخشیدن به لاغری، خشونت‌های جسمی و روحی که نسبت به اعضای خانواده انجام می‌شود و حتی خشونت‌هایی که نسبت به حیوانات انجام می‌گیرد از جمله نگهداری در وضعیت نامناسب، استفاده از پوست آنها برای تولید لباس و ...

کمپین‌های آگاهی بخشی، مانند اقدام برای انتشار این تصاویر در شبکه‌های مجازی، با این هدف صورت می‌گیرد که از سویی افراد جامعه را نسبت به آنچه انجام می‌دهند یا در اطرافشان شاهد آن هستند حساس کنند و از سوی دیگر به قربانیان این شجاعت داده شود که هر نوع خشونت و آزاری که به آنها وارد می‌شود را بیان کنند و از دیگران کمک بگیرند.

خشونت خانگی، مهم‌ترین بخش این تصاویر است که در آن با نشان دادن این که چه بلایی سر قهرمان‌های افسانه‌ای آمده، از افراد خواسته می‌شود اگر در معرض خشونت هستند، بدون شرم و خجالت، آن را با دیگران در میان بگذارند و مانع ادامه آن شوند.

حیوانات محبوب کارتونی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند


«تامپر» در انيميشن «بامبي»

 

شيرشاه

 

قهرمانان مرد انیمیشن با چهره هایی کتک خورده

هركول

 

علي‌بابا

 

قهرمانان زنان ديسني با چشم‌هایی کبود

سيندرلا

 


زيباي خفته

 

شخصیت‌های محبوب کارتونی که بر اثر رژیم‌های سخت، دچار لاغری مفرط شده‌اند

شاهزاده اريك در انيميشن «پري دريايي»

 

هركول

 

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    14 1
    چه اعتراض جالبى