دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت "حسن محمد الحالج" معادله بازندارندگی مقاومت را تجربه موفقی برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: درگیری ما علیه تروریسم برای دفاع از اسلام، ملت‌های منطقه و مقدسات است.

 تسنیم نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت حسن محمد الحالج مقلب به "ابو محمد الاقلیم"، این مدال عالی الهی را به وی تبریک و به خانواده وی تعزیت گفت و تأکید کرد: ما در این احساسات و مواضع با شما شریک هستیم.

وی ادامه داد: ابومحمد یکی از فرماندهان مقاومت و یکی از ستون‌ها و مجاهدان قهرمان آن بود. وی از برادرانی بود که از زمان آغاز به کار مقاومت در مقابله با اسرائیل در سال 1982 حضور داشت و گزینه‌ها و تصمیمات قاطع وی از همان ابتدا مشخص بود.

نصرالله گفت او در تمامی میدان‌ها حضور داشت و عاشق شهادت بود و در تمامی درگیری‌ها انتظار آن را می‌کشید. اما خداوند اراده کرد که به عمر و زندگی وی برکت بدهد، او جوانی خود را در مقاومت سپری کرد و زندگی خارج از مقاومت نداشت.

اسرار مقاومت باید پنهان باقی بماند

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما نمی‌توانیم از دستاوردهای شخصی شهدا صحبت کنیم، بلکه از دستاوردهای آنها در مقاومت صحبت می‌کنیم. ما نمی‌توانیم از مناصب و مسئولیت‌های آنها صحبت کنیم، چرا که این موضوع مرتبط با ساختار مقاومت است و مقاومت همچنان در میدان حضور دارد و باید اسرار و نحوه سازماندهی خود و نحوه فعالیت‌هایش را مخفی نگه دارد.

ما در برابر دشمنی هستیم که تشنه تروریسم است 
 
دبیر کل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: دستاوردهای مقاومت در سال 2000 حاصل شد، بعد از آن مقاومت وارد مرحله جدیدی شد و پیروزی بزرگی در سال 2006 به دست آمد. پس از پایان جنگ ژولای در 14 آگوست سال 2006 مردم به زندگی خود بازگشتند تا خانه‌های خود را بسازند. رهبران مقاومت وعده دادند که آمادگی خود را تکمیل می‌کنند و قدرت حزب الله را بار دیگر می‌سازند ، چرا که ما در برابر دشمنی هستیم که ماهیت تجاوزطلبانه و تروریستی دارد و انسان نمی‌تواند در کنار دشمنی که تشنه تروریسم است، امنیت داشته باشد.

معادله قدرت بازدارندگی لبنان تجربه‌ای موفق بود

نصرالله ابراز داشت مسئولیت بزرگ ما حمایت از لبنان و ملت و تمامیت و شرافت این کشور است. رهبران باید پیشتاز مبارزه با اسرائیل و دشمن صهیونیستی باشند. معادله قدرت لبنان برای بازدارندگی در برابر دشمن تجربه‌ای است که در حمایت از کشور از 14 آگوست سال 2006 تاکنون موفق بوده و ملت ما در لبنان به ویژه در جنوب این کشور و مناطقی که به اشغال صهیونیست‌ها درآمده و از سال 1948 تاکنون در معرض تجاوزها بوده، موفق عمل کرده است و ملت ما این موضوع را احساس می‌کنند. ملت ما امروز احساس امنیت و اطمینان به مقابله با دشمن می‌کنند و این به فضل این فرمانده شهید و رفقای وی و مقاومت و ارتش و حضور ملت در کنار آن‌ها است.

مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است

وی ادامه داد: من به مبارزان می‌گویم که وصیت این شهید برای شما این است که این قدرت و آمادگی را حفظ کنید و در مسیر توسعه آن قدم بردارید ، چرا که تنها راه تضمین حمایت از کشور و ملت لبنان است، آنهم در شرایطی که بسیاری حتی از ساده ترین مسئولیت‌ها نیز شانه خالی می‌کنند. اما ما از این مسئولیت شانه خالی نخواهیم کرد. هنگامی که فرماندهان ما به شهادت می‌رسند، دوستان نگران می‌شوند و دشمنان شماتت می‌کنند. اما این موضوع جای شماتت نیست. من مطمئن هستم که این مقاومت و سال‌های طولانی گذشته جمع گسترده‌ای از فرماندهان را در تمامی سطوح و مسئولیت‌ها تربیت کرده است. مقاومت دیگر یک طرح شخصی نیست ، بلکه از مرحله تأسیس فراتر رفته و به یک مکتب موجود تبدیل شده است.

مقاومت با رهبران خود قویتر می‌شود

سید حسن نصرالله افزود: من به هواداران اطمینان می‌دهم و به دشمنان و رقبا این نگرانی را می‌رسانم که مقاومت با رهبران زنده خود قوی‌تر می‌شود و با شهادت آنها صلابت بیشتری پیدا می‌کند. ما به مواضع خود در مقاومت در برابر اسرائیل ادامه خواهیم داد. این ایمان و تعهد ما است و ما در کنار مقاومت ملت فلسطین و جهاد و مبارزه آنها باقی خواهیم ماند.

‎ رژیم غاصب آینده ای ندارد

رهبر مقاومت لبنان در ادامه سخنرانی خود تأکید کرد: جوانان فلسطینی با سینه عریان در برابر ارتش اسرائیل مبارزه می‌کنند . ما اطمینان داریم که این رژیم غاصب و حامیان آن آینده‌ای ندارند. انتفاضه جدید دژ مستحکم حمایت از مسجدالاقصی بود و حمایت و پشتیبانی آن بر اساس توانمندی‌ها و شرایط همه مسئولیت همگانی به شمار می‌رود. این یک فرصت جدید است که نسل‌های جدید دسترسی به آن را ایجاد کردند ، ما در برابر نسل‌های جدیدی قرار داریم که به مقاومت و کرامت و شرافت ایمان دارند.

پروژه تکفیری تهدیدی برای منطقه و جهان است

وی افزود: ما وارد مرحله تقابل با پروژه تکفیری شده ایم که منطقه و دنیا را تهدید می‌کند و با تمامی پتانسیل و وحشیگری خود رفتار می‌کند. ما بیش از چهار سال موفق به ایستادگی در برابر آن شده ایم. ما در هر جایی که نیاز باشد ، حضور داشته ایم و شهید داده ایم همچنان نیز در آن حضور خواهیم داشت. اگر این پایداری و مقاومت از سال 1982 تا سال 2000 و پیروزی سال 2006 نبود، ما در امنیت و آرامش زندگی نمی‌کردیم و اگر پایداری ما در عرصه‌های مختلف در برابر داعش در عراق و سوریه و لبنان وجود نداشت ، منطقه الان چه وضعیتی داشت؟ اگر این گروه‌های خون‌آشام می توانستند در عراق و سوریه و در ادامه بر لبنان مسلط شوند، سرنوشت ملت‌های منطقه چه می‌شد ؟ آنها مجبور بودند مهاجرت کنند و آواره شوند و مساجد و کلیساها تخریب شود و نوعی از زندگی به انسان تحمیل شود که در حالت طبیعی طاقت آن را ندارد.

وی افزود: در این شرایط کشتار به ساده‌ترین دلیل‌ها حاکم بر فضای عمومی بود و درگیری‌های داخلی حاکم بر مناسبات می شد و فضایی برای ابراز عقیده و انتقاد و مخالفت و کرامت و امنیت وجود نداشت. ما با مقاومت این عده در میدان‌های مبارزه نتیجه این پایداری و مقاومت را دیده‌ایم ، حتی اگر درگیری‌ها طولانی و فراگیر باشد. اما به برکت این پایداری منطقه و رقبای ما مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مقاومت از تمامی ملت‌های منطقه دفاع می‌کند

نصرالله گفت: مقاومت از تمامی ملت‌های منطقه دفاع می‌کند ، از مسیحیان ، اهل تسنن ، شیعیان و اقلیت‌های دیگر. مقاومت از حق مشارکت و آزادی بیان دفاع می‌کند و حاج ابومحمد در این مسیر جان خود را از دست داد. شهدای مقاومت به مرزهای لاذقیه و ادلب و حلب رفتند ، چرا که پروژه تکفیری و صهیونیستی به دنبال ذلیل کردن ملت‌های منطقه هستند. اما ما می‌بینیم که تحول گسترده‌ای در افکار عمومی عربی ایجاد شده است. چهره ها شناخته می‌شود و واقعیت‌ها مشخص می‌گردد. در نتیجه ما می‌بینیم که مواضع جدید و گرایش‌های تازه‌ای مطرح می‌شود و تحولات و تغییرات در مواضع روز به روز بیش از پیش دنبال می‌شود. علت این تغییر در افکار عمومی به پایداری میدانی و به کسانی باز می‌گردد که شهید شدند تا این پروژه خونین حاکمیت منطقه را به دست نگیرد. این تحولات میدانی است که باعث شده دولت‌ها و ملت‌های جهان در ارزیابی‌ها و درک خود تجدیدنظر کنند. در نتیجه ما همواره باید در میدان حاضر باشیم .

در مرحله سرنوشت‌سازی قرار داریم

نصر الله اظهار داشت: برادران ابو محمد و دوستداران وی بیش از هر زمان دیگری در میدان حضور دارند زیرا ما در یک مرحله سرنوشت ساز قرار داریم، ما از ابتدا بصیرت داشته و به مسائل آگاه بودیم و این یقین ما با اقدامات آنهایی که در میادین با آنها می جنگیم، بیشتر می شود. حوادثی که در حال رخ دادن است، ایمان ما را به این موضوع که ما اشتباه نکرده ایم و ورود ما به نبرد اشتباه نبوده است، بیشتر می کند همچنانکه نبرد برای رویارویی با صهیونیست ها دفاع از ملت های منطقه است ، نبرد برای مقابله با گروه های تکفیری نیز دفاع از مسلمانان، مسیحیان و ملت های منطقه و مقدسات ان است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    22 1
    سید حسن نصرالله کابوس داعشی ها و عربستان