تسنیم نوشت: در پی ارزیابی یک هیئت از افسران بلندپایه روس از اوضاع جاری نبردها در سوریه و وضعیت ارتش این کشور، یک گروه نظامی ویژه تحت عنوان «لشکر چهارم» با سازماندهی و کمک تسلیحاتی روسیه تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه یک هیئت از افسران بلندپایه به منظور ارزیابی جبهه های نبرد و وضعیت ارتش سوریه عازم این کشور شدند که بخشی از نتایج این سفر تشکیل یک گروه نظامی تحت عنوان «لشکر چهارم» بود.

سفر علی مملوک به روسیه

پس از آنکه کرملین در صدد برآمد به ارتش سوریه در جنگ علیه گروههای تروریستی کمک کند، سرلشکر علی مملوک بهار گذشته به منظور بررسی جزییات عملیاتی و لجستیکی ورود نظامی روسیه در سوریه عازم مسکو شد.

در این میان سقوط هواپیمای سوخوی 5 در فرودگاه نظامی «خلخلی» واقع در جنوب سوریه توسط موشک استینگر موجب شد روسیه ورود نظامی در سوریه را تسریع بخشد.

در پی سقوط این هواپیما یک تیم تحقیقات فنی روسیه فاش کرد که این موشک به قطر فروخته شده و قطر نیز آن را در اختیار جبهه النصره در جنوب سوریه قرار داد.

در سفر مملوک به مسکو اصول دخالت نظامی روسیه در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یک افسر بلندپایه روس با چند افسر دیگر عازم دمشق شده و در آنجا نیازهای پایگاه نظامی روسیه را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین هیئت مزبور اوضاع ارتش سوریه در جبهه های نبرد به خصوص در شمال این کشور را مورد ارزیابی قرار داد.

نتایج سفر هیئت روس به فرماندهی نظامی روسیه ارسال شده و فرماندهی نظامی نیز توصیه های هیئت افسران خود را اجرایی کرد.

توصیه 45 بندی هیئت افسران روس و تشکیل لشکر چهارم

منابع آگاه در این خصوص اعلام کردند که توصیه های هیئت افسران روس شامل 45 بند بود که مهم ترین بند آن تشکیل نیروی ویژه سوری متشکل از تمام نیروهای سوری حاضر در سهل الغاب و تعدادی از افراد مستقر در مناطق ساحلی بود و این گروه لشکر چهار نام گرفت.

سازماندهی لشکر چهارم

روسیه عملیات سازماندهی و مسلح کردن لشکر چهار را بر عهده گرفت و این لشکر در عملیات آزادسازی مناطق شمال سوریه از ادلب و ریف آن تا حلب و مرزهای ترکیه در ریف شمالی حلب به یک نیروی زمینی کامل تبدیل شد که تحت پشتیبانی نیروی هوایی روسیه فعالیت می کند.

روسیه لشکر چهار سوریه را به سلاح های پیشرفته از جمله توپ های 152 میلی متری دیجیتال مجهز کرد که به طور مستقیم با ماهواره روس در ارتباط است.

ارتش روسیه همچنین برای هر گردان در لشکر چهار دو هواپیمای بدون سرنشین اختصاص داد که به طور مستقیم با ماهواره نظامی روسیه در ارتباط است به این ترتیب که هواپیماها اطلاعات و تصاویر را برای ماهواره ارسال می کنند و ماهواره ها نیز به نوبه خود آن را به توپ دیجیتالی که دقت بسیار بالایی دارد، ارسال کرده و دستور حملات را صادر می کنند.

علاوه بر این ارتش روسیه موشک اندازهای جدید را که در آن واحد قابلیت پرتاب 200 راکت را دارد، در اختیار لشکر چهار قرار دادند. این راکت ها از هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره نظامی شلیک می شود.

آموزش نیروهای لشکر چهار

به موازات این اقدامات یگان های فنی روسیه چگونگی استفاده از سیستم های ارتباطی پیشرفته و سلاح های جدید از جمله بالگردها هجومی را به نیروهای لشکر چهارآموزش دادند.

همچنین هواپیماهای سوخوی روسیه و بالگردهای «ام. ای. 28 » در نبردهای لشکر چهار به آن کمک می رسانند.

این بالگردها از قابلیت حمله به تانک و زره پوش ها در شب برخوردار بوده و قادر هستند در هر شرایط آب و هوایی فعالیت داشته باشند.

این در حالی است که مجموعه ای از هواپیماهای ام. ای 26 نیز که از سلاح های پیشرفته ارتش های جهان به شمار می آید و مخصوص حمل تانک بوده و قابلیت حمل 20 تن مهمات را دارند، در اختیار لشکر چهار قرار گرفته است.

ماموریت لشکر چهار سوریه

ماموریت آزاد سازی استان ادلب به طور کامل و پیشروی در سلسله کوههای مشرف به ساحل سوریه تا مرزهای ترکیه به لشکر چهارم سوریه واگذار شده است.

علاوه بر این به لشکر چهارم ماموریت داده شد امنیت حومه شمالی حماة را که گروههای تکفیری مسلح از آن برای بمباران مناطق لاذقیه در نزدیک پایگاه نظامی روسیه استفاده می کردند، تامین کند.

حومه شمالی استان حلب نیز در چارچوب عملیات لشکر چهار قرار دارد و اکنون تلاش برای اجرایی کردن الگوی لشکر چهارم در سایر بخش های ارتش سوریه به ویژه نیروهای حومه دمشق و جنوب سوریه در جریان است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =