طرح کاهش رابطه با انگلیس که در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در دست بررسی بود‏، سال آینده به صحن علنی مجلس می‌آید.

محمد مهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی، با بیان اینکه بررسی طرح کاهش رابطه ایران و انگلیس به سال آینده موکول شده است، به ایلنا گفت: در جلسات کمیسیون برای بررسی این طرح معاونان وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این دو وزارتخانه در کاهش رابطه با انگلیس هم نظر هستند، اظهار داشت: البته از شورای عالی امنیت ملی نیز کسب تکلیف کرده‌ایم که هنوز پاسخ آن به مجلس ارائه نشده است.

وی به نقل از نمایندگان وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مشکلاتی که انگلیس از بعد از انقلاب در کشور ما ایجاد کرده است یاد کرد و افزود: البته در حال حاضر منافع ملی کشور در نوع رابطه با انگلیس در نظر بگیریم.

به گفته شهریاری اگرچه کاهش روابط انگلیس مورد تایید ضمنی مجلس و دولت است اما نگاه قالب آن است که این کاهش رابطه باید بیشتر در زمینه مسائل اقتصادی باشد نه سیاسی.

نماینده بجنورد با بیان اینکه تصمیم گیری نهایی در این زمینه در کمیسیون امنیت ملی صورت بگیرد ادامه داد: به احتمال زیاد نظر نهایی حاکی از کاهش روابط خواهد بود اما این گونه نیست که از سطح سفیر روابطمان رابه کاردار تقلیل دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =