۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰

واحد مرکزی خبر نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه اعلام کرد دولت آمریکا با فروش 9 بالگرد «بلک هاوک» به عربستان سعودی موافقت کرده است.

پنتاگون با اعلام این خبر افزود واشنگتن با فروش 9 بالگرد «بلک هاوک» از نوع «یو اچ 60 ام» که شرکت «سکورسکی ایرکرافت» وابسته به گروه «یونایتد تکنولوژی» آن را تولید خواهد کرد و ارزش آن به حدود 495 میلیون دلار می رسد موافقت کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، آژانس همکاری امنیتی - دفاعی پنتاگون افزود این قرارداد به بهبود امنیت عربستان سعودی کمک خواهد کرد.

عربستان همچنین در تلاشهای ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تندروی در سوریه مشارکت دارد.

این آژانس که بر قراردادهای تسلیحاتی خارجی نظارت دارد افزود دولت عربستان سعودی درخواست خرید 9 فروند بالگرد ، 21 موتور مدل «تی 700 جی ای -701 دی» را که شرکت جنرال الکتریک تولید می کند ، دستگاههای «جی پی اس» و همچنین تیربار و سیستمهای اعلام خطر ارائه کرده است.

این آژانس اضافه کرد ستاد هواپیمایی نیروی زمینی عربستان سعودی قصد دارد از این بالگردهای جدید در عملیات بازرسی و امداد و نجات در فجایع ، کمکهای بشردوستانه ، مبارزه با تروریسم و عملیات رزمی استفاده کند.

کنگره آمریکا 30 روز مهلت دارد از این قرارداد جلوگیری کند اما این مسئله به ندرت رخ می دهد چرا که قراردادهای تسلیحاتی معمولا پیش از اعلام رسمی به کنگره با تحقیقات دقیق انجام می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =