رئیس مرکز ملی فرش ایران به امضای تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از فرش بافان کشور اشاره کرد و گفت: تسهیلات حمایتی این صندوق بصورت شناور و براساس درخواست متقاضیان در استانهای مختلف ارائه می شود.

به گزارش خبر آنلاین کارگرزاده در جلسه توسعه صادرات فرش در محل استانداری زنجان بر ضرورت ارائه آموزش در همه ارکان زنجیره تولید فرش در کشور تاکید کرد و افزود: به دلیل محدودیت در اعتبارات آموزشی، دوره های مورد نیاز در شش محور اولویت بندی و به زودی برگزار خواهد شد. رئیس مرکز ملی فرش ایران از کلیه دستگاههای اجرایی در استان ها خواست تا در ترویج و حمایت از این هنر و صنعت همکاری لازم را داشته باشند. در ادامه ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارشی از وضعیت بافت و فروش فرش در استان زنجان ارائه نمود و گفت: هم اکنون بیش از 22 هزار دارقالی در استان زنجان وجود دارد. فغفوری به صدور 14 هزار شناسنامه دارقالی برای بافندگان بیمه شده استان اشاره کرد و افزود: تعداد بافندگان فرش در استان زنجان حدود 63 هزار نفر می باشد که از این تعداد 19 هزار و 700 نفر در مرکز استان فعالیت می کنند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این مطلب که سالانه 160 هزار متر مربع انواع فرش دستباف در زنجان تولید می شود، گفت: صادرات فرش با مبدا تولیدات استان سالانه بطور متوسط بین 12 تا 15 میلیون دلار می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =