دانشمندان از آزمایش ژنتیک استفاده کردند تا احتمال موفقیت شیمی درمانی در زنان مبتلا به سرطان سینه را بسنجند.

دانشمندان از آزمایش ژنتیک استفاده کردند تا احتمال موفقیت شیمی درمانی در زنان مبتلا به سرطان سینه را بسنجند.
این تکنیک می‌تواند به پزشکان کمک کند با استفاده از یک آزمایش ساده شیوه موثر درمان یک بیمار مبتلا به سرطان سینه را مشخص کنند.هم‌چنین امیدهای زیادی وجود دارد تا در آینده از همین متد برای پیش‌بینی چگونگی پاسخ دهی یک بیمار به داروهای سرطان استفاده کرد.
سازمان ملی سلامت اعلام کرد به این ترتیب می‌توان درمان‌های پرهزینه بیماری سرطان را از لحاظ هزینه و تاثیر درمانی به شکل بهتری در اختیار بیماران سرطانی قرار داد.
برای بررسی این موضوع یک تیم بین‌المللی از دانشمندان 829 ژن در سلول‌های سرطان سینه را بررسی کردند.آن‌ها 6 ژن خاص را انتخاب کردند که در صورتی که کار خود را به خوبی انجام ندهند از عملکرد درست شیمی‌درمانی در بدن جلوگیری می‌کنند.
این آزمایشات هم‌چنین نشان داد که می‌توان از ژن‌ها استفاده کرد تا قبل از شروع درمان شیمی درمانی از پاسخ بدن یک بیمار به این نوع درمان آگاهی پیدا کرد.
دکتر چارلز سوانتون از موسسته تحقیاتی سرطان در لندن گفت : یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مواجهه با بیماری سرطان مشخص کردن این موضوع است که کدام بیمار از نوع خاصی از داروهای سرطان بهره می‌برد و با انجام این تحقیقات امیدهای زیادی وجود دارد تا بتوان نوع جدیدی از داروهای خاص برای هر شخص را تولید کرد.
دانشمندان همواره در تلاشند نقش ژن‌ها را در بدن معین کنند.آخرین تحقیقات ژن‌های کشف شدند که می‌تواند از نابودی سلول‌های سرطانی توسط داروهای ضد سرطان پیشگیری کنند و از همین ژن‌ها می‌توان برای تعیین میزان درمان‌های شیمی درمانی در یک بیمار خاص استفاده کرد.
هر سال بیش از 45 هزار و 500 زن در انگلستان به سرطان سینه دچار می‌شوند و نزدیک به 12 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.نزدیک به 15 درصد از این بیماران با paclitaxel و به وسیله شیمی‌درمانی مورد معالجه قرار می‌گیرند.
اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد نیمی از این زنان می‌توانند بدون تجویز این دارو سلامت خود را به دست بیاورند.
هم اکنون محققان در حال تلاش هستند تا این متد جدید را برای دیگر داروهای درمان سرطان استفاده کرده و هم‌چنین داروهای جدیدی بسازند تا بتواند به بیمارانی که پیش‌بینی می شود پاسخ مناسبی به داروهای فعلی نمی‌دهند کمک کند.
امیدهای زیادی وجود دارد که این روش در دراز مدت تعداد نجات یافتگان افراد مبتلا به سرطان را بهبود بخشیده و هزینه‌های درمانی آن‌هارا نیز کاهش دهد.

تلگراف ، 1 مارس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =