جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان یکی از اقشار مورد اعتماد مردم جامعه را اصناف برشمرد وگفت: نقش اصناف در حرکت های اجتماعی تأثیرگذار است.

به گزارش خبرآنلاین ، سرهنگ مراد جعفري با بيان اينکه رويکرد ناجا از "بعد امنيتي" به "بعد اجتماعي" تغيير پيدا کرد، خاطر نشان کرد: يکي از ابعاد اين رويکرد، تمرکز بر روي مشارکت مردم در تامين امنيت است. اين مقام انتظامي با اشاره به نقش تأثيرگذار اصناف در حرکت هاي اجتماعي ، تعامل پليس و اصناف را موجب ارتقاي امنيت در جامعه دانست و گفت: اصناف به عنوان نيروهاي مؤثر و كليدي جامعه علاوه بر كاركرد هاي اقتصادي و به گردش در آوردن چرخه رو به پيشرفت اقتصادي،مي توانند نقش موثري در فرايند توليد امنيت داشته باشند.
وي افزود: استفاده از تجهيزات ايمني از جمله مهمترين تدابير پيشگيرانه است و از طرفي هر گونه اهتمام و هزينه براي امنيت نوعي سرمايه گذاري است كه توجه به هشدارها و آموزش هاي انتظامي بيشترين تاثير و نقش را در حفظ اموال اصناف خواهد داشت .
جانشين فرمانده انتظامي استان افزود: در سطح جامعه اقشار و گروه هايي داريم که حضورشان بين مردم بسيار ارزشمند است و از آنها به عنوان سرمايه اجتماعي و نقاط قوت يک جامعه مي توان نام برد؛ اصناف يکي از کانون هاي برخوردار از اين سرمايه اجتماعي است.
سرهنگ "جعفري " تعامل بين اصناف و پليس را موجب ايجاد امنيت در بازار و جلوگيري از سوء استفاده دانست و گفت: توجه بيشتر به نکات ايمني از جمله مسائلي است که متاسفانه از سوي مردم جدي گرفته نمي شود.
اين مقام انتظامي تاكيد كرد: اصناف را بزرگترين لايه جمعيتي تاثيرگذار در جامعه عنوان كرد و افزود: اصناف به عنوان اصل مهم و كليدي جامعه بوده كه علاوه بر كاركرد هاي اقتصادي و به گردش درآوردن موتور رو به جلو پيشرفت هاي اقتصادي، در رويدادهاي مهم تاريخ انقلاب اسلامي نيز نقش غرور آفرين داشته و حماسه هاي زيادي خلق كرده اند. سرهنگ جعفري يکي از اقشار مورد اعتماد مردم در جامعه را اصناف برشمرد و گفت: همکاري اصناف و پليس، ضريب امنيت جامعه را بالا مي برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =