آهنگساز «جنگ ستارگان» جایزه یک عمر دستاورد هنری را می گیرد

آهنگساز فیلم‌های «جنگ ستارگان»، «آرواره‌ها» و «ای.تی» جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا را ژوئن سال آینده دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنیاد فیلم آمریکا چهل‌و چهارمین جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را به جان ویلیامز اهدا خواهد کرد. ویلیامز به عنوان نخستین آهنگساز برنده این جایزه، طی مراسمی که 9 ژوئن سال 2016 در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، این جایزه را دریافت خواهد کرد.

این آهنگساز همکاری‌های زیادی با استیون اسپیلبرگ داشته است، که حاصل آن موسیقی فیلم‌هایی مانند «ای.تی»، «آرواره‌ها»، «برخورد نزدیک از نوع سوم» و «فهرست شیندلر» بوده است.  ویلیامز 49 بار نامزد دریافت اسکار بوده و پنج بار این جایزه را دریافت کرده است. او رکورددار بیشترین نامزدی جایزه اسکار در میان تمام افراد در قید حیات جهان است.

سر هاوارد استرینگر رئیس هیات امنای بنیاد فیلم آمریکا درباره این آهنگساز گفت : «جان ویلیامز برای زندگی‌های ما آهنگ می‌نویسد. بنیاد فیلم آمریکا مفتخر است که چهل‌وچهارمین جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را به او تقدیم کند.»

پیش از ویلیامز کسانی چون، جین فوندا، شان کانری، مریل استریپ، مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، دیوید لین، بیلی وایلدر، بتی دیویس، اورسون ولز و جان فورد این جایزه را از آن خود کرده‌اند.

منبع : اسکرین‌دیلی / 9 اکتبر

57241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    واقعا یکی از نوابغ روزگار است .... اهنگ سوپرمن رو هم خیلی دوست دارم ازش
  • sajad A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    1 0
    فیلم فهرست شیندلر رو به همه توصیه میکنم ببینن موسیقی فیلمنامه کارگردانی و .. همش شاهکاره این فیلم نشون میده وقتی عقیده و سواد یه شخص وارد کار میشه چه غوغایی به پا میشه