ساخت آب شیرین کن و بهره برداری از مخزن آب اشتهارد آغاز شد

با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور،ساخت آب شیرین کن و بهره برداری از مخزن آب اشتهارد آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی آبفا البرز،عملیات احداث پروژه آب شیرین کن و بهره برداری از مخزن ذخیره ی آب شهرستان اشتهارد، با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور آغاز شد.
مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم اظهارداشت: مخزن و تاسیسات آبشیرین کن اشتهارد جانمایی بسیار خوبی دارد و به تامین آب پایدار و هچنین نوسانات تولید آب این منطقه کمک می کند. سیستم آب شیرین کن اشتهارد یکی از پیشرفته ترین سیستم های نمک زدایی و تصفیه آب کشور بوده و به طور همزمان پساب آب شور این تصفیه خانه به رودخانه شور منتقل می شود و در گام بعدی هم می توان از آن برای بهره برداری متقاضیان آب در صنایع استفاده کرد.
وی اذعان داشت: در این مقطع از زمان، تامین آب میان مدت منطقه اشتهارد پایه ریزی شده است و برای تامین و توزیع بلند مدت آب در استان البرز هم، طرح هایی توسط آب منطقه ای استان البرز برنامه ریزی شده است تا در افق سال 1420 شمسی کلیه شهرها و روستاهای استان البرز از آب شرب برخوردار شوند.
مهندس جانباز در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه شهرستان اشتهارد علاوه بر این دو پروژه، طرح انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب کرج به اشتهارد برای مصارف صنعتی و کشاورزی مدرن در حال اجراست و شهرستان اشتهارد از معدود شهرستانهای کشور است که هم پکیج آب شیرین کن و هم تصفیه خانه فاضلاب آن، هردو توسط بخش خصوصی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستانهای استان البرز در تابستان گذشته تنش آبی داشته اند گفت: با مدیریت موثر و همکاری خوب شهروندان خوشبختانه تابستان گرم و کم آب بخوبی سپری شد و با وجودیکه از نظر نقدینگی و اعتبارات مالی هم با مشکل روبرو بودیم، توانستیم خدمات مناسبی به شهروندان ارایه دهیم. و دلیل رسیدن به این شرایط اعتمادی بود که به بخش خصوصی نمودیم تا اجرای تعدادی از طرح های آب و فاضلاب را بعهده گیرند که این موضوع خود از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی بوده است و نمونه ی بارز آن هم استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت آب شیرین کن اشتهارد است.
مهندس غلامرضا رضایی فر مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز هم در این مراسم بیان داشت: چالشهای مالی و اعتباری و کمبود آب و اجرا نشدن 70 درصد زیرساخت های مسکن مهر از مشکلاتی بود که با آن روبرو بودیم که با مدیریت و برنامه ریزی روی این مشکلات توانستیم وضعیت مناسبی را ایجاد کرده و خدمات مورد نیاز مردم را ارایه دهیم. همچنین با توجه به اینکه عمده منابع تامین آب استان از سفره های زیرزمینی است، از خرداد ماه 93 ظرفیت برداشت و تصفیه آب از خط انتقال آب طالقان را از 500 به 1100 لیتر در ثانیه افزایش دادیم و شرایط مناسبی برای شهروندان از نظر کمیت و کیفیت آب در دو تابستان گذشته ایجاد شد.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای زیرساختهای آب و فاضلاب مسکن مهر استان را 164 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر چهار تصفیه خانه فاضلاب در شهر های مختلف استان در حال اجراست و برنامه ی پنج ساله ای هم برای حوزه های «آب» و «فاضلاب» استان تدوین شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان البرز، با هدف تامین آب بخشی از شهر اشتهارد با جمعیتی حدود 20 هزار نفر، مخزن بتنی ذخیره آب با حجم 5000 مترمکعب به بهره برداری رسید و منابع تامین آب آن استفاده از آب استحصالی چهار حلقه چاه با مجموع آبدهی حدود 70 لیتر در ثانیه است. این مخزن با صرف اعتبار 16 میلیارد ريال احداث شده است. همچنین ساخت پروژه آب شیرین کن این شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 62 میلیارد ريال با روش اجرایی B.O.O (ساخت، بهره برداری و تملک) آغاز شده است. منابع تامین آب شور این آب شیرین کن چهار حلقه چاه با ظرفیت تقریبی 70 لیتر در ثانیه، طول خط انتقال دفع پساب آن 6000 متر و طول خط انتقال آب چاه ها تا محل احداث آب شیرین کن 4700 متر است.
مدت زمان احداث آب شیرین کن هم 12 ماه خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =