خدمات دولت تدبیر و امید به مناطق زلزله زده استان ایلام در کشور بی سابقه است

نماینده مردم آبدانان ، دره شهر ، بدره و دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات دولت تدبیر و امید به مناطق زلزله زده استان ایلام در کشور بی سابقه است.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز جمعه در جشنواره زنان و مادران روستایی (دا) اظهار کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون سه هزار و 300 میلیارد ریال به مناطق زلزله زده استان ایلام اختصاص داده است.
وی افزود: خدماتی که دولت در یکسال گذشته به مناطق زلزله زده آبدانان، دره شهر و دهلران ارایه داده است، در هیچکدام از مناطق زلزله زده کشور سابقه ندارد.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تقدیر از توجه رییس جمهوری به استان محروم ایلام افزود: دولت یازدهم علیرغم وجود تنگناهای شدید مالی، کاهش بی سابقه قیمت نفت و اوج تحریم های نظام سلطه بر علیه جمهوری اسلامی ایران تاکنون خدمات بی بدیلی در اقصی نقاط کشور بخصوص در استان ایلام ارایه داده است که تخصیص و تامین سه هزار و 300 میلیارد ریال برای بهسازی مناطق زلزله زده شهرستان های حوزه جنوبی استان ایلام در یک سال گذشته یکی از این خدمات ماندگار دولت دکتر روحانی است.
وی از تصویب واگذاری 2 میلیون تن قیر رایگان توسط مجلس برای مناطق روستایی در سال حاری خبر داد و یادآور شد: این خدمات عمومی متعلق به نظام جمهوری اسلامی و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به آحاد مختلف مردم است.
عضو کمیسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی جشنواره فرهنگی ورزشی مادران روستایی دا را یکی از اقدامات زیبا و ماندگار فرهنگی در استان و کشور دانست و اضافه کرد: هر آنچه که عزت ، افتخار ، اقتدار و حماسه آفرینی در کشور داریم، مدیون و مرهون فداکاری ، از خود گذشتگی ، تربیت دینی و احساس مسوولیت مادران ایران اسلامی است.
احمدی خدمات ارایه شده به روستاها را لازم اما ناکافی دانست و ادامه داد: با پیگیری های مکرر و موافقت دولت خسارت های وارده به دامداران و کشاورزان استان ایلام توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در روزهای آینده با سفر مدیرعامل این صندوق به استان جبران و تامین می شود.
نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی سیاست های دولت های قبل در احداث و توسعه بزرگراه ها و بوستان های پیشرفته در کلانشهر و بی توجهی به روستاها را اقدامی غیرعلمی دانست و تاکید کرد: امسال دولت را موظف کرده ایم تا از محل صندوق توسعه کشور مبلغ قابل توجهی را برای عمران و آبادانی زیرساخت های روستایی و رفع مشکلات اولیه مردم این مناطق هزینه کند.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود توافق هسته ایران با آمریکا و پنج قدرت بزرگ جهان را یک موفقیت ملی و تاریخی دانست و افزود: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های سخت اقتصادی گشایش در برنامه های مالی دولت حاصل شده و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم و بخصوص روستاییان چند برابر می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =