بازی عمان و ایران به احتمال فراوان روز پنجشنبه از صدا و سیما پخش نمی شود.

سعید اکبری-خبرگزاری خبرآنلاین؛ قابل پیش بینی بود، اینکه روزی از راه برسد که دیگر صدا و سیما نتواند روی آرم شبکه های خارجی را بپوشاند و بازی ها را به صورت زنده پخش کند. رسانه ملی ایران سال هاست این کار را می کند، حتی برای پخش بازی های بین المللی تیم ملی ایران. ولی حالا به پایان خط رسیده و تنها با پرداخت پول می تواند بازی ها را روی آنتن بفرستد. بدهی های سنگین صدا و سیما به شبکه ها و شرکت های خارجی بر سر حق پخش بازی های مختلف ورزشی باعث شده تا حالا با مشکلاتی عدیده روبرو شود؛ مشکلاتی مثل ناتوانی برای پخش بازی ایران و عمان در دور اول مقدماتی جام جهانی. هزینه پخش این مسابقه آنقدرها بالا نیست چون بازی در مرحله حساسی برگزار نمی شود اما صدا و سیما حتی توان پرداخت چنین رقمی را هم ندارد.
رسانه ملی به کنفدراسیون فوتبال آسیا و شرکت world sport group که حق پخش تمام بازی های AFC را خریده، بدهی سنگینی دارد. این موضوع اعتراض شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون را در جلسه سال گذشته در بحرین هم در پی داشت. او رو به کفاشیان گفت: «چطور می خواهید میزبان جام ملت ها شوید؟ وقتی صدا و سیمای ایران قوانین حق پخش را رعایت نمی کند؟ هنوز بابت پخش بازی های لیگ قهرمانان آسیا و بازی های ملی به ما بدهی زیادی دارد و پرداخت نمی کند. بزرگترین مشکل شما برای میزبانی جام ملت ها همین حق پخش است. امارات این قانون را به درستی رعایت می کند و به ما بابت پخش بازی های فوتبال سود زیادی می رساند، صدا و سیمای ایران چطور؟!»
حالا مردم کم کم باید به پخش نشدن بازی های این چنینی عادت کنند، به بازی های تیم ملی و بازی های لیگ قهرمانان آسیا و یا حتی بازی های المپیک ریو. دور تازه ای از موج پخش نشدن ها و روی اعصاب مردم رفتن ها، در راه است و مدیران جدید شبکه سوم سیما در همین گیر و دارها، بار دیگر فوتبالی ستیزی خود را نشان می دهند. نکته اینجاست که بخش عمده ای از درآمد صدا و سیما از همین فوتبال است و دست آخر فوتبال قربانی می شود؛ درست مثل پخش نشدن بازی حساس الاهلی و نفت تهران. سردار محمد درخشان رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال هم با تائید مشکلات مالی صدا و سیما، درباره پخش نشدن بازی ایران و عمان می گوید: «من در جریان جزئیات نیستم ولی از مسئول مالی صدا و سیما شنیدم که به خاطر بدهی های ملی که به شرکت های خارجی دارد، احتمالا بازی را پخش نمی کنند. این شرکت ها صدا و سیما را تهدید کرده اند.»

او در پاسخ به ادعای مسئولان رسانه ملی که فدراسیون فوتبال حق پخش بازی های تیم ملی را به شرکت های خارجی فروخته، جواب می دهد: «اصلا این طور نیست. فدراسیون مگر شبکه دارد که بازی را بخرد یا بفروشد؟ بازی را کنفدراسیون به شرکت world sport group فروخته و آنها هم به شبکه های مختلف می فروشند. این مسئله ارتباطی به فدراسیون فوتبال ندارد. ما سهم خود را در نهایت از afc می گیریم.»
بدین ترتیب، پنجشنبه هم زیاد پای تلویزیون نباشید و منتظر پخش بازی ایران نباشید. مثل بازی نفت تهران و مثل بعضی از بازی های مهمی که در چند وقت اخیر روی آنتن نرفته، دیدار عمان و ایران هم پخش زنده نمی شود. حداقل تا این لحظه، پخش نشدن بازی قطعی است و باید دید تا روز پنجشنبه آیا صدا و سیما اقدامی در این زمینه می کند یا نه.


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دهه شصتی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    74 7
    نا چار یم بریم خونه همسایه
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    54 1
    مگه میشه؟؟؟؟؟ خواهش میکنم. خواهش میکنم بازی تیم ملی رو که نمیشه پخش نکرد کیه که باور کنه صدا وسیما پول نداره؟؟؟ وقتی کلا تلویزیون یعنی آگهی که بین آگهی ها یه چیزای دیگه م پخش میکنه
  • امیر A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    37 1
    به جای قوتبال ، حسینی میاد التماس میکته برای پیامک
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    74 1
    اصلا معلوم هست این پول های میلیاردی که بابت تبلیغات میگیرن به کجا میره که بدهی بالا اوردن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    57 2
    عوامل محترم صدا و سیما به جایهزینه چند برابری در تهیه کنندگی فیلم ها و سریالهای بی سروته بهتره پولها رو درست و به جا هزینه کنند
  • مهرداد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    19 2
    هر دم از باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرد
  • هوادار A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    21 2
    واقعا خجالت داره برای سازمانی به این عریض و طویلی
  • بی نام RO ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    23 2
    لاأقل اجازه تأسيس شبكه خصوصى را بدهند.
  • sajjad A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    26 3
    چقد خوب شد که ماهواره داریم من که از دبی اسپورت میبینم
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
      14 1
      خوش به حالت. ما نداریم : بابای من نمیگیره
  • ايران A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    19 3
    م نميدونم هيچ كس نمي پرسه چرا صدا وسيما رو خصوصي نميكنين
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    28 1
    خبرآنلاین تو روخدا رسیدگی کن. خواهش میکنم. ما همه امیدمون از فوتبال ایران همین تیم ملی ئه. خواهش میکنم نذار پخش نکنن... خدا میدونه من برای بازی های تیم ملی چقدر لحظه شماری میکنم. ای خدا...
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    12 0
    وقتی صدا و سیما هیچ رقیبی نداره، همین میشه کاش یک شبکه مجاز زیر نظر وزارت ارشاد ایجاد میشد که خصوصی باشه