ایسنا نوشت : مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در زمان آبگیری سد گتوند، یک اراده ملی هم در دولت و هم در مجلس به صورت هم قسم بودن برای آبگیری این سد وجود داشت؛ این یک واقعیت است و باید آن را قبول کرد که برای جلوگیری از آبگیری سد گتوند کاری بیش از این از دست ما بر نمی‌آمد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه کارگروه آب و محیط زیست که در حاشیه نشست دولت پاسخگو برگزار شد، در مورد نقش سازمان محیط زیست در هنگام ساخت سدگتوند اظهار کرد: در آن زمان اداره‌کل محیط زیست خوزستان در یک منزل اجاره‌ای کوچک فعالیت می‌کرد و فاقد آزمایشگاه بود؛ در آن زمان حتی دستورالعمل قانون ارزیابی زیست محیطی ابلاغ نشده بود.
وی افزود: با این حال سازمان حفاظت محیط زیست مخالف آبگیری سد گتوند بود و رییس سازمان در این خصوص نامه‌ای به دولت ارسال و مخالفت خود را اعلام کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که اراده ملی بر بهره‌برداری از سد گتوند بود، گفت: در آن زمان هم دولت و هم مجلس بر آبگیری سد گتوند مصمم بودند و در این خصوص اراده ملی بود و شرایط در آن هنگام به نحوی بود که باید این کار انجام می‌شد.
لاهیجان‌زاده تصریح کرد: ما تمام جوانب موضوع را بررسی و سپس نظر خود را اعلام می‌کنیم؛ در مورد سد گتوند همین کار انجام و نظرات و مخالفت‌ها اعلام شد ولی سد گتوند به دستور رییس جمهور وقت، آبگیری شد و برای جلوگیری از آبگیری این سد کاری بیش از این از دست ما بر نمی‌آمد.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با آثار و نتایج کار می‌کند، هنگامی که وزارت نیرو به شکل تخصصی و همراه با مشاوران خارجی خود یک موضوع را از لحاظ فنی مورد قبول قرار دهد، ما آن را تایید می‌کنیم و خروجی آن در تمام ابعاد در محیط زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان همچنین به موضوع ریزگردها اشاره کرد و با بیان این‌که امسال 25 بار پدیده گرد و خاک در استان رخ داده است، گفت: در ماه‌های مرداد و شهریور تابستان امسال، غلظت ریزگردها در برخی نقاط خوزستان به 9 هزار 998 واحد رسید که این میزان، حداکثر آلودگی است که دستگاه‌های سنجش هوا توان ثبت آن را دارند.
لاهیجان‌زاده عنوان کرد: در شرایطی که آلودگی هوا از 150 واحد بگذرد، هوا ناسالم به شمار می‌رود و بالای 400 واحد شرایط بحرانی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =