ایرنا نوشت: فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی گفت: ساخت تجهیزات بازدارنده متناسب با تهدیدات توسط نیروهای یگان ویژه و صنعتگران از دستاوردهای سه سال اخیر است که تاکنون بیش از 54 نوع از تجهیزات مورد نیاز طراحی و ساخته شده و 24 نوع طرح دیگر در دست مطالعه یا ساخت است.

سردار حسن کرمی روز دوشنبه در صبحگاه مشترک با اشاره به الویت های بند های انجام شده برای اجرایی کردن راهبرد و تاکتیک های میدانی افزود: طراحی و اجرای آموزش های نوین، آمادگی جسمانی، آمادگی عملیاتی، آمادگی علمی و بصیرتی از جمله این الویت هاست.
وی ادامه داد: ساخت تجهیزات متناسب با راهبرد در داخل کشور ازجمله خودروهای سد کننده، خودروهای هجومی ونفوذ کننده، انواع آب پاش ها، انواع تجهیزات الکترونیکی، انواع گازها و کپسول ها، انواع خودروهای خدمات و پشتیبانی رزم و تجهیرات انفرادی از دیگر الویت های ما در اجرایی کردن تاکتیک های میدانی است.
وی راه اندازی واحدهای حرفه ای و پشتیبانی مثل یگان اسباران، ضد اغتشاش زنان، حافظ صلح، پشتیبانی هوایی، پلیس افتخاری، یگان انتظامی ورزشگاه و دریا که در طی سه سال اخیر توان رزم یگان ویژه را در حد قابل توجهی ارتقا داده از دیگر الویت های این یگان است.
وی ادامه داد: رویکرد اجتماعی برای استفاده از سرمایه های جامعه و اتصال به قدرت پایان ناپذیر مردمی و رونمایی از اولین گردان مخصوص ضداغتشاش با تجهیزات پیشرفته ساخت داخل متناسب با راهبردهای بازدارنده از الویت های دیگر این یگان است.
فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی ماموریت اصلی این یگان را کنترل اغتشاشات، رهایی گروگان و مقابله با تیم های تروریستی و همچنین پشتیبانی از پلیس های تخصصی در ارتقا امنیت اجتماعی عنوان کرد که اکنون با توجه به تهدیدات سلفی تکفیری، دفاع شهری به آن اضافه شده است.
کرمی گفت: آمایش سرزمینی یگان های ویژه متناسب با تهدیدات هر استان از تیپ تا گردان در تمام استان های کشور ساماندهی و مستقر شده و این یگان با نیروی انسانی مجرب ،جوان وآموزش دیده، تجهیزا ت مدرن، تحرک بالا، تنها یگان واکنش سریع کشور است که 24 ساعته آماده اجرای ماموریت هاست.
وی راهبرد یگان ویژه در کنترل اغتشاشات بازدارنده و تاکتیک میدانی است که 4 اصل آن عملیات آمادگی و حرکت، عملیات بازدارنده، عمیات برق آسا و علمیات تثبیت و عادی سازی طراحی و تمرین می شود.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =