شورای معتمدین، دستاورد تحول در نگرش پلیس جامعه محور

تحقق اصل جامعه محوری در تأمین نظم و امنیت عمومی و تحول نگاه پلیس در اجرای مأموریت ها با رویکرد پیشگیرانه و خود کنترلی، مستلزم سیاست گزاری ها و تدوین راهبردها و اهدافی است که در سایه آنها بتوان از ظرفیت و پشتیبانی مردمی بهره برد. دستاورد چنین دیدگاهی منجر به اجرای طرح شورای معتمد پلیس شده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، به موازات توسعه و پیشرفت جوامع، روابط و تعاملات اجتماعی دستخوش تغییر شده و گسترش شهرهای بزرگ امکان نظارت و کنترل پلیس بر لایه های اجتماعی و فضاهای شهری را دشوار نموده است در نتیجه زمینه برای رشد انواع ناهنجاریهای اجتماعی فراهم می شود.
در چنین شرایطی پلیس جامعه محور راه چاره را درآن دیده که از توان و ظرفیت مردمی برای غلبه بر مشکلات جامعه بهره برداری نماید.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز درابتدای نشست صمیمی با اعضای اصلی و هیأت رئیسه شورای معتمدین استان که با حضور فرمانده انتظامی استان البرز و تعدادی از معاونت ها و پلیس های تخصصی این فرماندهی، در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیرخم در این باره اظهار داشت: نیروی انتظامی ضمن بهره برداری از تجارب سایر ارگانها، اقدامات گسترده ای را به منظور بکارگیری ظرفیت های برون سازمانی و برون سپاری مأموریت ها به اقشار مختلف مردم در تأمین نظم و امنیت در دستور کار خودقرار داده است.
سرهنگ «سید محمد رضا خسروی» در این نشست که به منظور تعامل و همفکری در اجرای برنامه های مشارکتی هفته ناجابرگزار شد بیان کرد: مقبولیت و محبوبیت شوراها در بین آحاد مردم یکی از سرمایه های ارزنده اجتماعی در جامعه محسوب می شود که می تواند کارکرد بسیار مثبتی در ارتقای سطح امنیت داشته باشد.
سرهنگ خسروی ضمن تشریح اقدامات پلیس البرز در هفته ناجاابراز داشت: شورای معتمد پلیس ظرفیتی برای حل مشکلات مردم و یکی ازراهبردهای محوری پلیس است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود و هفته ناجا فرصت مناسبی برای تقویت هرچه بیشتر ارتباط پلیس و شورای معتمدین است.
در ادامه این نشست فرمانده انتظامی استان البرزگفت: طرح شورای معتمدین پلیس در حقیقت پاسخی است به مطالبات مردم برای ایفای نقش فعال در توسعه نظم و امنیت اجتماعی که به عنوان الگویی بومی متناسب با فرهنگ و شاخصه های استان البرز، طراحی و تدوین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =