ایرنا نوشت: سفیر کره شمالی در لندن با انتقاد از اقدامات خصمانه آمریکا علیه این کشور اعلام کرد، پیونگ یانگ هر گونه جنگ هسته ای را با جنگ هسته ای پاسخ خواهد داد.

به گزارش روز پنجشنبه تلویزیون ان اچ کی ژاپن، 'هیون هاک بونگ' سفیر کره شمالی که در بخش بین المللی موسسه سلطنتی لندن سخنرانی می کرد، همچنین گفت، آمریکا باید به منظور ایجاد صلح در شبه جزیره کره سیاست خصمانه خود را در قبال پیونگ یانگ رها کند.
وی همچنین از آمادگی کره شمالی برای آزمایش موشک ماهواره بر خبر داد و افزود: کشورش هر لحظه آماده انجام این آزمایش است که در دیگر کشورها از آن به عنوان آزمایش موشک دوربرد نام می برند، در حالیکه اهداف این آزمایش صلح جویانه است و به مناسبت سالگرد تشکیل دولت کمونیست در این کشور پرتاب می شود.
هیون در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان اعمال تحریم های جدید و بیشتر بین المللی علیه کره شمالی در صورت انجام این آزمایش گفت، کره شمالی هیچ ترسی از تحریم ها ندارد و کشورش اقدامات لازم برای مقابله با تحریم را انجام داده است.
وی در مورد اتباع ربوده شده ژاپنی نیز گفت، کره شمالی در این باره در حال تحقیق است و البته این موضوع نباید سیاسی می شد و کشورش از بعد انسانی به دنبال مشخص شدن سرنوشت ربوده شدگان است.
کره شمالی که با تحریم شدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل مواجه است، در نظر دارد تا موشک دوربرد خود را که آن را موشک ماهواره بر می خواند، در 18 مهرماه جاری و به مناسبت تشکیل دولت کمونیست در این کشور آزمایش کند.
این اقدام کره شمالی موجب اعتراض کشورهای کره جنوبی، ژاپن و آمریکا و حتی چین واقع شده و این کشورها خواستار خودداری پیونگ یانگ از انجام این آزمایش شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلاور A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    دست بردار ازین کارات...همه کشورها آدم شدن.غیر تو یکی