معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به وضعیت حجاج حادثه دیده این شهرستان در منای عربستان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،کتانی فرماندار مهاباد گفت: این ستاد با عضویت روسا و مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط این شهرستان در محل فرمانداری مهاباد تشکیل شده و پیگیر کلیه مسائل مربوط به این فاجعه ، وضعیت حجاج مهابادی حادثه دیده منا و همچنین خانواده های آنها خواهد بود.

وی با بیان تشکیل کمیته هایی در این زمینه در سطح این شهرستان با عضویت مسوولان ادارات مختلف گفت: در همین راستا مسوولان این شهرستان برای تسکین آلام و دلداری و همدری در منازل خانواده های جان باختگان حضور یافته و از آنها دلجویی می کنند.

کتانی افزود: تاکنون فوت 11 زائر سفر معنوی از شهرستان مهاباد در فاجعه منا تایید شده است.

وی اظهار کرد: همچنین براساس گزارش مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی 13 نفر مفقود شده و دو نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: در میان فوتی ها و مفقودی های کاروان مهاباد حجاجی از پیرانشهر ، بوکان، میاندوآب و نقده نیز وجود دارد.

کتانی گفت: این ستاد با انجام پیگیری های لازم در مورد وضعیت جان باختگان ، مفقودان و زخمی های این حادثه تمام تلاش خود را برای انتقال پیکرهای جان باختگان و تشییع باشکوه آنها انجام خواهد داد.

وی با اشاره به ناتوانی دولت عربستان در اداره و مدیریت مناسک حج گفت: عدم کفایت و لیاقت دولت سعودی عامل اصلی فاجعه ناگوار و دلخراش پیش آمده برای حجاج در منا است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =