مجید مجیدی تیرماه سال آینده فیلم تاریخی «محمد(ص)» را بودجه‌ای 30 میلیون دلاری کلید می‌زند که از آن به عنوان پرهزینه‌ترین و بلندپروازانه‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران یاد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «محمد(ص)» اکنون در مرحله پیش‌تولید است و محمدمهدی حیدریان تهیه‌کننده فیلم جدید مجیدی قصد دارد آن را تا اواسط سال 2011 برای پخش جهانی آماده کند.

مجیدی فیلمنامه را با همکاری کامبوزیا پرتوی، نویسنده فیلم‌هایی چون «کافه ترانزیت» و «دایره» نوشته است. از «محمد(ص)» به عنوان روایتی «به لحاظ بصری، غنی و پراحساس» از دوران کودکی پیامبر اسلام (ص) یاد می‌شود که تا 12 سالگی ایشان را دربرمی‌گیرد.

مجیدی و پرتوی سه سال روی اولین نسخه فیلمنامه کار کردند و تمرکز خود را روی جزئیات تاریخی گذاشتند. منابع نزدیک می‌گویند پروژه «محمد(ص)» با حمایت تعداد زیادی مورخان و محققان بین‌المللی ساخته می‌شود.

سازندگان این پروژه تماشاگران در سراسر جهان را مورد نظر دارند. مجیدی برای بازسازی دقیق لوکیشن‌ها مدت زیادی را صرف مرحله پیش‌تولید کرده و قصد دارد فیلم خود را در چند کشور فیلمبرداری کند.

برابر با برنامه، فیلمبرداری «محمد(ص)» ماه ژوئیه (تیرماه 89) آغاز می‌شود و تا پیش از نمایش در سال 2011، وقت زیادی صرف مراحل پس از تولید و ساخت جلوه‌های ویژه خواهد شد. خبر تولید پروژه پیامبر اسلام (ص) به کارگردانی مجیدی اوایل امسال اعلام شد.

فیلمساز تحسین‌شده ایرانی سال 1997 با فیلم «بچه‌های آسمان» اولین نامزدی اسکار را برای سینمای ایران به دست آورد. «آواز گنجشک‌ها» فیلم قبلی او نیز دو سال پیش جایزه بهترین بازیگر مرد (رضا ناجی) را از جشنواره برلین دریافت کرد.

اسکرین دیلی / 27 فوریه

خبر «اسپانیایی‌ها جشنواره جدید خود را با نام مجید مجیدی کلید زدند» را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 46314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =