استان سمنان از استان های پیشرو در طرح مدیریت جامع در کشور است

مهندس نورا...کوچبیده مدیر طرح مدیریت جامع سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری به همراه مهندس سلیمانی روز گذشته در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با مهندس حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان طرح مدیریت جامع استان سمنان را مورد بررسی و بحث قرار دادند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مهندس نورا...کوچبیده مدیر طرح مدیریت جامع سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری نیز با بیان لزوم و اهمیت اجرای طرح ضمن تشکر از همکاری استان سمنان که از استان های پیشرو در طرح مدیریت جامع می باشد از اسقبال سازمان از ارائه حوزه ای پایلوت بیشتر برای اجرای این طرح خبر داد.
وی گفت: یکی از رویکردهای امسال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری انتخاب حوزه های آبخیز پایلوت توسط هر استان است که در آن حوزه اقدامات متمرکز در ارتباط با مدیریت جامع منابع طبیعی در حوزه های آبخیز انجام می شود و برای تحقق این مهم باید منابع انسانی و منابع طبیعی در کنار هم دیده شوند.
مهندس نورا...کوچبیده گفت: برای حفظ و احیای منابع طبیعی و ایجاد پایداری در طبیعت لازم است به کارکردهای دیگر منابع طبیعی همچون تولید آب، محصولات فرعی و انرژی های نو تمرکز شود.
بررسی طرح مدیرت جامع استان سمنان در محل سالن جلسات با حضور اعضای کمیته راهبردی آغاز شد .و درادامه این جلسه ابتدا مهندس علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان توضیحاتی درزمینه کلیات استان ودر ادامه پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص طرح مدیریت جامع در حوزه های پایلوت دامغانرود و ایوانکی ارائه کرده و خواستاراجرای این طرح در حوزه های بیشتری در استان شد.
در ادامه مهندس شریعت پناهی مسئول مدیریت جامع در استان ضمن تشکر از مسئولین و اعضا کمیته راهبردی توضیحاتی در خصوص حوزه های پایلوت دامغانرود و ایوانکی و اهم برنامه ها و اقدامات پیشنهادی در این حوزه ها ارائه کرده و خواستار تامین اعتبار مورد نیاز استان جهت اجرای این طرح شد.
در این جلسه معاون آبخیزداری اداره کل محمد هادی نوچه توضیحاتی در خصوص حوزه ایوانکی و دلایل معرفی این حوزه جهت پایلوت طرح ، معاون حفاظت و امور اراضی درباره اهمیت کاداستر در اجرای طرح و معاون فنی در مورد بروز رسانی مطالعات مطالبی را بیان نمودند
در پایان از حوزه فولاد محله شهرستان مهدیشهرکه یکی از زیر حوزه های پایلوت دامغانرود می باشد بازدید بعمل آمد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =